۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۳۸۷
آیت‎الله ری شهری:

مرگ براساس آیات الهی، یقین است

آیت‎الله ری شهری با بیان اینکه براساس آیات الهی مرگ یقین است، گفت: انسان باید خود را برای مرگ و سکرات آن آماده کند.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‎الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سه‌شنبه 24 اسفند در جلسه تفسیر سوره بقره که در همین آستان برگزار شد، گفت: یقین در قرآن چند کاربرد دارد.

وی افزود: یکی علم برشرک، دیگری دربرابر ایمان، سومی برای معرفت شهودی و چهارمی برای مرگ به کار می‌رود.

آیت‎الله محمدی ری شهری با اشاره به اینکه قرآن مرگ را یقین نامیده است، بیان داشت: مرگ حادثه یقینی است هر چند که مردم به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا مردن را باور ندارند اما همه می‌دانند که خواهند مرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین اینکه هنگام مرگ انسان‌های خوب یا بد حقایق غیبی را مشاهده خواهند کرد، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند «ای مردم! از مرگ و سکرات آن بترسید و خود را برای آن روز آماده کنید».

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مرگ حادثه بزرگی است که انسان را از این دنیا به عالم آخرت انتقال می‌دهد هرکس بمیرد قبل از مردن جای خود را می‌بیند اگر دوست خدا باشد درهای بهشت به روی او باز در غیر این صورت درهای جهنم به روی او باز می‌شود.

رییس دانشکده علوم حدیث عنوان کرد: هنگام مردن همه کسانی که به مرگ شک داشتند به آن یقین پیدا می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم درباره مراتب یقین اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مومنان یقین به آخرت است که برخی در مرتبه پایین و بعضی در مرتبه بالای یقین هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: پایین‌ترین مرتبه یقین بر پایه برهان عقل است که انسان نسبت به آخرت، خدا، مبدأ و معاد از طریق برهان عقل یقین پیدا کنند بسیاری از آیات الهی براین امر اشاره دارد.

آیت‎الله محمدی ری شهری اضافه کرد: اگر کسی در آفرینش آسمان و زمین دقت کند می‌فهمد که خدا حق بوده و آنچه دستور داده درست است اما اگر قلب او ناسالم باشد هرگز ایمان نمی‌آورد./202/813/ب1

ارسال نظرات