۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۳۶۲
طاهریان:

کارکرد مساجد در تقویت بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان این‌که بسیاری از معضلات اجتماعی نشأت گرفته از بی‌توجهی به تربیت دینی فرزندان در نهاد خانواده است، گفت: کارکرد مساجد در تقویت بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.
طاهریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، امروز در گردهمایی و نشست توجیهی رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی که در مسجد امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که خانواده ها معمول است؛ با راهکارهایی بسیار ساده قابل حل می باشد.

وی با بیان این‌که نقش مساجد در تربیت دینی فرزندان و توجه به آموزه های دینی در روابط اعضای خانواده با یکدیگر مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این‌که بسیاری از معضلات اجتماعی نشأت گرفته از بی‌توجهی به تربیت دینی فرزندان در نهاد خانواده است، در حقیقت کارکرد مساجد در تقویت بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

طاهریان با اشاره به این‌که والدین در مقام عمل بایستی جایگاه مساجد برای تربیت دینی فرزند خود را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله تربیت فرزند و سبک زندگی اسلامی توانسته‌اند در راستای احیای کارکرد حقیقی مساجد در تقویت بنیان خانواده اثرگذار باشند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت احترام متقابل میان اعضای خانواده گفت: همسران باید بیاموزند که چگونه به یکدیگر احترام بگذارند تا فرزندان نیز الگوبرداری کنند، از سوی دیگر این حقیقت مسلم را نباید فراموش کرد که صیانت از جایگاه مادر و همسر به رفتار و منش ما در خانواده برمی گردد.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در سخنانی گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را هم فرصت و هم تهدیدی برای بنیان خانواده دانست و اظهار داشت: نفوذ فضای مجازی در میان خانواده‌ها این ضرورت مهم را یادآور می شود که خانواده باید پررنگ تر از گذشته در اجتماع حضور فعال داشته باشد.

وی با بیان این‌که جنگ نرم دشمن و مسأله نفوذ فرهنگی دشمنان در میان ملت‌های مسلمان امری بدیهی و مسلم است، افزود: در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن نمی توان میان خود و بدخواهان اسلام دیوار و خندق کشید، امروز دشمنان ملت ایران؛ اعتقادات و باورهای دینی مردم را هدف قرار داده‌اند.

هادی نیا با اشاره به این‌که دشمن با در اختیار گرفتن ذهن نوجوانان و جوانان به راحتی می تواند به حریم خانواده نفوذ کرده و نقشه های خود را عملی کند، گفت: خطرات ویران کننده شبکه های اجتماعی علیه حریم خانواده غیرقابل تصور است، امروز این آسیب‌های مهم حتی گریبانگیر زنان خانه دار نیز شده است.

وی با بیان این‌که دشمنان با شگردهای تبلیغاتی و رسانه ای همزمان با نفوذ در افکار مخاطبان خود، در تغییر باورها و سبک زندگی افراد کار می کنند، تصریح کرد: نقش مساجد در آگاه سازی خانواده ها برای مقابله با خطرات فرهنگی و اجتماعی امری انکار ناپذیر است، چراکه یکی از برنامه‌های دشمن حذف نقش مساجد در زندگی خانواده‌های مسلمان است./202/935/ب1

ارسال نظرات