۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۸۷۳۵۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تأسی از سبک و سیره فاطمی سبب ارتقای منزلت بانوان در جامعه می‌شود

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري گفت: بانوان با تأسي از سبک و سیره حضرت فاطمه (س) شأن و منزلت خود را تقويت كنند تا الگوي زن تراز انقلاب تحقق يابد.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س)، بر الگوبرداری بانوان از سبک و سیره فاطمی در تمامی شئون فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پیروی از حضرت فاطمه (س) زمینه‌ساز تحقق هدف تربیت زن تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: «زن تراز انقلاب» يكي از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است که با تحقق آن شأن و منزلت زنان در جامعه تقويت می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: زن تراز انقلاب می‌تواند علاوه بر نقش همسرداري و تربيت فرزندان صالح، با پاسداري از عزت و كرامت انساني خود در جامعه و در تمام عرصه‌ها حضوري فعال داشته باشد.

نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه اسلام دين كاملي است و در اين مورد هم همه جوانب امر را در نظر گرفته است، اضافه كرد: اسلام با حضور زنان در جامعه اگر سبب تضعيف جايگاه مادري و همسري نشود، نه‌تنها موافق است بلكه به آن تأكيد فراوان هم دارد.

وي ادامه داد: زن تراز انقلاب با حضور فعال خود در جامعه و با فعالیت بر محور ارزش‌های انساني و اسلامي الگويي متعالي از زنان مؤثر را ارائه می‌دهد كه در كنار نقش همسرداري و تربيتي، با ايفاي نقش براي جامعه مفيد بوده و علاوه بر آگاهي كامل از اوضاع جامعه در سرنوشت كشور هم دخيل است.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان كرد: در الگوي زن تراز انقلاب بر اساس ابعاد شخصيتي حضرت زهرا (س) زنان به‌عنوان قوام دهنده بنيان خانواده و تربيت نسل سالم در جامعه حضوري فعال دارند؛ چراکه زنان در طول تاريخ حضور داشتند اما به بركت انقلاب اسلامي حضور زنان در جامعه دوچندان شده است.

وي تصريح كرد: زنان با پيروي از الگوهاي رفتاري حضرت فاطمه (س) افزون بر همسرداري و تربيت نسلي سالم شأن و جايگاه خود را در جامعه تقويت كرده و به الگويي براي ساير زنان تبديل می‌شوند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان سرمايه عظيم اسلام چراغ راهي براي تمام زنان و حتي مردان جامعه به شمار می‌رود كه اگر در زندگي روزمره خود به ابعاد رفتاري و شخصيتي اين بانوي بزرگوار توجه كنند بدون شك راه تعالي و سربلندي را پیدا کرده و به جايگاه اصيل خود می‌رسند.

وي افزود: اگر زنان سرگشته و حيران بر اساس ابعاد رفتاري و شخصيتي حضرت فاطمه (س) رفتار كنند می‌توانند با بازيابي هويت ازدست‌رفته خود علاوه بر پاسداري از كرامت و ارزش‌های انساني و اسلامي نهاد خانواده را تقويت و مستحكم كنند.

نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: با توجه به نقش مؤثر و محوري زنان در تربيت فرزندان سالم و صالح تقويت جايگاه مادري و پرداختن به جايگاه ديني و اجتماعي و نقش‌های ايدئولوژيك آنها تأثير مستقيمي در تقويت و استحكام بنياد خانواده دارد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه زنان جايگاه والايي در اسلام دارند، تأكيد كرد: زنان با تأسي از سبك و الگوي رفتاري و شخصيتي حضرت فاطمه (س) شأن و منزلت خود را تقويت كنند تا الگوي زن تراز انقلاب به‌طور كامل تحقق يابد./302/9314/ب1

ارسال نظرات