۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۷۳۵۰
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی:

دشمن با جنگ نرم به دنبال تغییر دیدگاه بانوان نسبت به حجاب است

حجت الاسلام مختارزاده گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و در دست داشتن رسانه‌های ابرقدرت سعی می‌کند دیدگاه بانوان ما را نسبت به مسأله حجاب تغییر داده و تضعیف کند
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد مختارزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرچم‌داران حجاب فاطمی که در مسجد جنرال ارومیه برگزار شد، با اشاره به شروع فعالیت این دفتر در آذر ماه سال جاری در استان اظهار داشت: ارتقای روحیه معنوی مردم، خدمت به زائران به ویژه نیازمندان و مستمندان، استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان در فضای عمومی جهان اسلام، حفظ و نگهداری فضا و بناهای هنری، حفاظت از موقوفات و سامان‌بخشی به بنگاه‌های اقتصادی و خدمات‌رسانی از جمله رسالت‌های آستان قدس رضوی است.

وی گفت: ساماندهی موقوفات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، ساماندهی زائر اولی ها، داروسازی و تامین سلامت، اشتغال زایی، اطعام محرومان، نذورات و هدایا و رسیدگی به مستضعفان و محرومان از رسالتهای دفاتر استانی آستان قدس رضوی است .

حجت الاسلام مختارزاده با اشاره به اهمیت حجاب خاطر نشان کرد: حجاب میراث حضرت فاطمه(س) برای زنان است.

وی فلسفه حجاب را حفاظت از زنان دانست و اذعان کرد: امروز دشمن با جنگ نرم و در دست داشتن رسانه‌های ابرقدرت سعی می‌کند دیدگاه بانوان ما را نسبت به مسأله حجاب تغییر داده و تضعیف کند.

حجت الاسلام مختارزاده حجاب به عنوان یک امر الهی و دینی باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی نمونه زن مسلمان همواره با رعایت حجاب در مسائل اجتماعی حضور داشته و در نهایت در این مسیر و در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه باید از زمان کودکی حجاب را به فرزندان یاد دهیم، تصریح کرد: هر آموزشی که از زمان کودکی صورت بگیرد موفق بوده و تاثیر بیشتر و بهتری نسبت به زمان بزرگ‌سالی دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام کاظم سلامتی با اهدای چادر متبرک از هشت دانش‌آموز محجبه قدردانی شد./202/936/ب1

ارسال نظرات