۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۸۷۳۴۹
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری مطرح کرد؛

ضرورت معرفی شیخ صدوق به نسل جوان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری گفت: شیخ صدوق(ره) یکی از سرمایه‌های عظیم کشور ما است اما آن گونه که شایسته است حق این مدرس بزرگ ادا نشده و آن گونه که باید به جوانان معرفی نشده است.
حجت الاسلام سعید اوتارخانی شیخ صدوق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید اوتارخانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری، عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ صدوق(ره)، که با هدف معرفی ابعاد شخصیتی این محدث والامقام جهان تشیع که به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در بقعه این عالم ربانی برگزار شد، گفت: شیعه مدیون شیخ المحدثین، شیخ صدوق(ره) است.

وی افزود: شیخ صدوق(ره) یکی از سرمایه‌های عظیم کشور ما است اما آن گونه که شایسته است حق این مدرس بزرگ ادا نشده و آن گونه که باید به جوانان معرفی نشده است.

حجت الاسلام اوتارخانی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن، بیان داشت: امروز با وجود هجمه‌های دشمن معرفی انسان‌های بزرگی نظیر شیخ صدوق(ره) بسیار حائز اهمیت است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با بیان اینکه بزرگان فراوانی در این بقعه مدفون هستند، ابراز کرد: این کنگره برای شناخت بیشتر مردم نسبت به شخصیت شیخ صدوق(ره) برگزار شده است که استقبال مردمی برای شرکت در آن چشم گیر بود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کنگره کا شامل بخش ادبی، هنری، علمی و مجازی بود، گفت: آثار ارسالی به کنگره ملی شیخ صدوق(ره) در بخش ادبی 500 اثر، بخش هنری هزار 500 اثر، بخش مجازی 130 اثر و در بخش مقاله 50 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در این بین به تعدادی از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام اوتارخانی با اشاره به شخصیت علمی شیخ صدوق(ره)، عنوان کرد: حیف است که در کنار چنین شخصیت بزرگی دانشگاه علوم حدیث و حوزه علمیه تاسیس نشود./202/813/ب1

ارسال نظرات