۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۳۴۷
دبیر عملی نخستین کنگره ملی شیخ صدوق:

شیخ صدوق عمر خود را در راه خدمت به اهل بیت صرف کرد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: شیخ صدوق(ره) از جمله کسانی است که عمر خود را فدای اهل بیت(ع) کرده است.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر عملی نخستین کنگره ملی شیخ صدوق(ره)، عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ صدوق(ره)، که با هدف معرفی ابعاد شخصیتی این محدث والامقام جهان تشیع و به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در بقعه این عالم ربانی برگزار شد، گفت: از مهم‌ترین آموزه‌های فرهنگی در قرآن معرفی الگو و اسوه است.

وی افزود: خداوند در قرآن مجید برای پیامبر اسلام بارها از مصائب و رنج پیامبران گذشته مثال می‌زند.

حجت‌الاسلام میرلوحی با بیان اینکه برخی به شیعیان خرده می‌گیرند که چرا شما این همه روضه ائمه معصومین(ع) را برگزار می‌کنید، ابراز کرد: با توجه به داستان‌های قرآن از تحریم، فشار، محاصره و مصائب انبیا همه کتاب قرآن روضه است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: انبیا با وجود این همه سختی و فشار دچار سستی نشدند اگر ما به جای صحبت‌های نظری و تئوری این داستانها و فضائل را برای فرزندان خود بازگو کنیم اثر خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره درباره تهاجم و شبیخون فرهنگی صحبت کردند اما برخی گوش نمی‌دهند، گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار زیاد است.

 حجت‌الاسلام میرلوحی اضافه کرد: امروز کسانی که لباس پیامبر(ص) را پوشیده‌اند نسبت به فرهنگ جامعه باید دغدغه و نگرانی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه شیخ صدوق(ره) از جمله کسانی است که عمر خود را فدای اهل بیت(ع) کرده است، اظهار داشت: امروز جوانان ما از طریق رسانه‌های دشمن به بی‌عفتی و بی‌حیایی تشویق می‌شوند در این شرایط لازم است الگویی برای آنان معرفی کنیم که یکی از آن الگوها می‌تواند شیخ صدوق(ره) باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیخ صدوق(ره) کسی است که امام زمان(عج) او را معتمدی و فقیهی خطاب میکند و این بسیار باارزش است./202/813/ب1

ارسال نظرات