۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۳۴۶
دارالافتای مصر:

غرب مهمترین حامی مالی تروریسم در آفریقا است

مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر با محکومیت حادثه تروریستی در پایتخت سومالی نسبت به افزایش اقدامات تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کرد.
دارالافتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر حادثه انفجار تروریستی در موگادیشو پایتخت سومالی که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد را به شدت محکوم کرد.

این مرکز با هشدار نسبت به افزایش روند جنایت‌های تررویستی در سومالی و هدف قرار دادن مراکز تجاری، بازارها و مناطق پر رفت‌وآمد، مقابله جدی با اقدامات تروریستی و همچنین نشر اندیشه‌ها و رویکردهای اشتباه در استفاده از سلاح و عملیات مسلحانه را خواستار شد.

مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری تصریح کرد که کشورهای غزبی مهمترین منبع حمایتی گروه تروریستی «حرکة الشباب الصومالیة» هستند و باید مانع از حمایت آنان از این گروهک تروریستی شد.

همچنین در این بیانیه به نقش تجارت زغال سنگ در تامین مالی گروهک تروریستی الشباب اشاره و تاکید شده است که تنها با خشکاندن منابع حمایتی و فراهم نساختن بستر برای انجام اعمال تجارتی می‌توان از اقدامات تروریستی در سومالی جلوگیری به عمل بیاید.

گفتنی است که جنبش الشباب سومالی از بزرگترین گروه‌های تروریستی در این کشور است که شاخه القاعده به شماره آمده و حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی مبتنی بر کفر را فاقد مشروعیت و حاکمان آن را مرتد می‌داند.

این گروه استفاده از خشونت را تنها راهکار ایجاد هرگونه تغییر در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانسته و تاکید می‌کند که مفاهیمی همچون وطن، شهروند، وطن پرستی و ... مفاهیمی غربی است که با مبادی اسلامی سازگاری ندارد./981/ب902/د

ارسال نظرات