۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۴۸۷۳۴۲
مفتی هلند:

الازهر تنها مرجع مسلمانان هلند است

مفتی هلند تاکید کرد که الازهر تنها مرجعیت دینی مسلمانان این کشور و حامی برقراری امنیت و ثبات در جامعه اروپایی است.
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر امروز سه شنبه در دیدار با توماس میسکوتیش مفتی هلند و رییس اتحادیه اسلامی این کشور با اشاره به دوری ادیان از خشونت گفت: ادیان الهی هیچگاه حامی خشونت و کشتار نبودند. این ادیان تنها با هدف نشر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان مردم نازل شده اند.

طیب افزود: اسلام دین رحمت و اعتدال است و هیچگاه کسی را به خشونت، تروریسم و کشتار توصیه نکرده است. الازهر از گذشته تا به امروز بر ترویج پیام اسلام معتدل تاکید کرده و با همین رویکرد ، ارتباط‌های عمیق و سازنده‌ای را با کشورهای اروپایی برقرار کرده است.

شیخ الازهر مصر با بیان آنکه مسلمانان همواره عنصر ثبات، رشد و سازندگی در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: الازهر آمادگی دارد تا جهت آشنایی علاقه‌مندان به اسلام مرکز آموزش زبان عربی را در هلند راه اندازی کند.

وی ادامه داد: الازهر این توانایی را دارد تا تعدادی از شخصیت‌های دینی هلند را پذیرفته و به آنان چگونگی رویارویی با چالش‌ها و مشکلات جهان اسلام را آموزش دهد همانگونه که آمادگی پذیرش مسلمانان هلند را در مراکز آموزشی وابسته به الازهر دارد.

از سوی دیگر مفتی هلند با تجلیل از تلاش الازهر برای ایجاد همکاری و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم تصریح کرد: الازهر تنها مرجعیت دینی مسلمانان هلند است و ما به حمایت‌های این مرکز اصیل علمی نیازمندیم تا اندیشه‌ افراطی و گمراه کننده بر مسلمانان هلند سایه نیفکند.

توماس میسکوتیش اظهار داشت: ارتباط میان هلند و الازهر بسیار قدیمی است و بسیاری از مفتیان سابق هلند در نزد علمای برجسته الازهر آموزش دیده‌اند. تشویق مسلمانان اروپا به ارتباط نزدیک با سایر مردم و تلاش برای برقراری صلح و امنیت در اروپا از دغدغه‌های الازهر است که ما به آن ارج می‌نهیم./981/ب902/د

ارسال نظرات