۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۸۷۳۳۷
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تأکید کرد؛

ضرورت ورود طلاب به فضای مجازی و رسانه ای

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان گفت: با توجه به پیشرفت رسانه ‌ای و حضور فضای مجازی در زندگی مردم، حوزه‌ های علمیه باید راهی برای حضور طلاب و حوزویان در فضای مجازی و رسانه‌ ای پیدا کنند.
حجت الاسلام مختاری

حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: حوزه‌ های علمیه در طول تاریخ پرچمدار دین و هدایت امت بوده و با توجه به بعد مردمی بودن آن، می ‌توانند در تمام تحولات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیشرفت رسانه ‌ای و حضور فضای مجازی در زندگی مردم، حوزه‌ های علمیه باید راهی برای حضور طلاب و حوزویان در فضای مجازی و رسانه‌ ای پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تصریح کرد: تاکنون بیشترین نقش در راه تحقق اهداف فرهنگی انقلاب را روحانیت و حوزه‌ های علمیه داشته‌ اند و امروزه نیز در خط مقدم مبارزه با جریان‌ های فرهنگی استکباری حضور دارند و در هیچ جایگاه فرهنگی بدون حضور روحانیان اقدام مؤثری صورت نمی‌ پذیرد.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: این مهم، نشانه نقش بی‌ بدیل حوزه‌ ها و دانش ‌آموختگان حوزوی در تحقق اهداف فرهنگی انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی همچنین افزود: حوزه، مادر نظام اسلامی و مولد آن است و در طول سال‌ های انقلاب اسلامی نیز با تدابیر امام خمینی(ره)، رهبری و مراجع پویا و انقلابی مانده است اگر چه همواره مخاطراتی تهدید کننده برای آن نیز وجود داشته است.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان گفت: حوزه‌های علمیه مبدأ پیدایش انقلاب اسلامی و کانون پرورش یاران راستین امام‌ و معمار کبیر انقلاب اسلامی هستند، اگر حوزه ‌های علمیه که تاکنون مؤثرترین عناصر انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ ها بودند، روحیه انقلابی خود را از دست بدهند و یا خدای ناکرده با آن فاصله بگیرند، معلوم نیست سرنوشت انقلاب چه خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری افزود: آنچه رهبر انقلاب اسلامی برای حوزه انقلابی فرمودند نباید به شعار، تشکیل چند همایش، پخش بروشور، شعارنویسی و پخش تراکت خلاصه شود.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان گفت: حوزه امروز باید بیش از پیش به مسؤولیت خطیر خود در تربیت و رشد نسل جدید و نیروهای زبده که سکاندار مدیریت اجرایی در مناصب مورد نیاز باشند عمل کند و لازمه این کار انقلابی باقی ماندن است.

وی افزود: حوزه انقلابی باید همواره در اندیشه صیانت از نظام باشد و این امر میسر نمی شود مگر آنکه انقلاب را به لحاظ خطرات و توطئه دشمن و هجوم نسبت به مبانی و ارزش های آن رصد کند و نسبت به آن حساس باشد و به وظیفه خود اقدام  کند تا بتواند به رسالت خود در پاسداری از انقلاب عمل کند.

حجت الاسلام مختاری در پایان تاکید کرد: باید با عملیاتی کردن خواسته‌ های مقام معظم رهبری، حوزه انقلابی ماخوذ از معارف قرآن و اهل‌ب یت(ع) را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی و برای آنان تبیین کنیم./302/851/ب1

ارسال نظرات