۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۷۳۳۱
مدیرکل ارشاد آذربایجان‎‌شرقی:

مساجد مرکز تعالی فرهنگی و دینی جامعه هستند

محمدپور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بایستی با عقلانیت فرهنگی و هنری و با روحیه ایثار و معنویت در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه تلاش داشته باشند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستادعالی کانون‌های مساجد کشور که در سالن اقبال آذر مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار شد، پس از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: کانون‌های مساجد ظرفیت بسیار بالایی در فرهنگ دینی جامعه دارند.

محمدپور با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد بایستی با عقلانیت فرهنگی و هنری و با روحیه ایثار و معنویت در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه تلاش داشته باشند، افزود: این مراکز نماد عقلانیت و دیانت هستند که می توانند نقش ماندگار فرهنگی در سطوح مختلف جامعه ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فعالان کانون های مساجد به صورت صادقانه، عارفانه و به صورت کاملا افتخاری در فرهنگ جامعه هستند، افزود: کانون های مساجد به همت این فعالان بی‌ادعا توانسته است جایگاه حقیقی مسجد به عنوان پایگاه و مرکز حرکت های اسلامی را احیا کنند. 

وی همدلی، همزبانی، وحدت‌نظر و انسجام در فعالیت های فرهنگی را تأکید کرد و افزود: روند تحولات در دنیای امروز به قدری بالاست که اگر نتوانیم در تصمیم‌گیری های آنی و هدفمند عکس العمل داشته باشیم، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه باورهای دینی ملت ایران اثرگذار خواهد بود.

محمدپور با تأکید بر نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های فرهنگی کشور گفت: تجربه دوران دفاع مقدس نشان داده است که بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی را جوانان خوش‌فکر و نخبه تشکیل می دادند، امروز نیز اگر به دنبال رفع مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم، بایستی به جوانان نخبه، متعهد و متخصص بها دهیم.

وی با بیان این‌که کوچکترین غفلت از فرصت‌های امروز آثار جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، افزود: گسترش پیام انقلاب اسلامی نیازمند هم‌افزایی توان‌ها و افکار است، تضارب آرا باید وجود داشته باشد، اما باید دانست که تعدد متولیان فرهنگی منجر به فرصت‌سوزی های متعدد خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که فرهنگ جریانی ادامه دار است که بایستی به صورت متوازن مدیریت و رشد یابد، افزود: بیش از 5 هزار مسجد در استان وجود دارد که بیش از یک پنجم این تعداد دارای کانون فرهنگی هستند، اگر به دنبال جریان‌سازی فرهنگی هستیم؛ بایستی نسبت به این مراکز مهم توجه ویژه داشته باشیم.

محمدپور با بیان این‌که هنوز تا تقطه مطلوب کیفی در کانون‌های مساجد فاصله داریم، افزود: به هر میزان که فرهنگ دینی و مسجدی در جامعه ترویج یابد، به همان اندازه از میزان جرم و جنایت در مناطق مختلف کاهش خواهد یافت، به عبارت دیگر مساجد مرکز تعالی فرهنگی و دینی جامعه هستند./203/935/ب1

ارسال نظرات