۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۸۷۳۲۸
جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه:

مبلغان راهیان نور سفیران شهدا هستند

جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، مبلغان راهیان نور را سفیران شهدا معرفی کرد و گفت: امسال نیز به برکت خون پاک شهدا و تدابیر فرماندهی کل قوا، راهیان نور دریایی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
راهیان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عباس غلامشاهی جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه امروز در نشست خبری با موضوع راهیان نور دریایی، مبلغان راهیان نور را سفیران شهدا معرفی کرد و گفت: امسال نیز به برکت خون پاک شهدا و تدابیر فرماندهی کل قوا، راهیان نور دریایی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغان راهیان نور، دو وظیفه عمده برعهده دارند، افزود: یکی از وظایف مبلغان راهیان نور و همچنین راویان دفاع مقدس، توصیف جنگ است و در سفرهای راهیان نور می توانند درباره عملیات ها و مکان هایی که شهدا در آن به دفاع پرداختند مثل شلمچه، رودخانه اروند کنار و غیره توضیحاتی ارائه دهند که همه این مسائل در قالب توصیف جنگ است.

جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه گفت: یکی دیگر از وظایف مبلغان راهیان نور، ایفای نقش تربیتی است و باید به جوانان امروز، ایثار و از خودگذشتگی دفاع مقدس و فرهنگ آن روزها را یادآوری کنند و بگویند که در سال های ابتدایی آغاز انقلاب اسلامی، دشمن با همه تجهیزاتش به جنگ با ما تاخت تا اسلام را از ما بگیرد.

غلامشاهی ادامه داد: خاطرات 8 سال دفاع مقدس یک میراث با ارزش برای ایران اسلامی بشمار می‌ رود و راهیان نور احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با بیان این که اردوهای راهیان نور دریایی در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار می‌ شود، عنوان کرد: در هرمزگان از 25 اسفندماه این اردوها آغاز و تا 13 فروردین 96 ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه بیان کرد: این اردوها در استان هرمزگان با محوریت سپاه امام سجاد(ع) و منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌ شود.

غلامشاهی تصریح کرد: محل اعزام راهیان نور دریایی امسال از اسکله پشت‌شهر خواهد بود که در نوبت صبح به جزیره هرمز (نماد ایثار و شهادت در هرمزگان و کشور) و در نوبت عصر نیز به سمت تنگه هرمز خواهد بود.

وی اضافه کرد: در 7 سال گذشته 43 هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی در استان هرمزگان شرکت کرده‌ اند و در سال 94 بیش از 13 هزار نفر از نقاط مختلف کشور در قالب راهیان نور دریایی در استان هرمزگان حضور یافتند.

جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه گفت: امسال ظرفیت لازم برای میزبانی و اعزام 15 هزار نفر زائر راهیان نور دریایی در هرمزگان ایجاد شده که البته استقبال بسیار فراتر از ظرفیت موجود است.

غلامشاهی در پایان تصریح کرد: اعزام زائران راهیان نور دریایی با یک فروند لندیکرافت و دو شناور مسافربری صورت می‌ گیرد و محوریت برنامه‌ ها با شعار "من انقلابی‌ام" خواهد بود که جلوه‌ هایی از عظمت و اقتدار ملت انقلابی ایران را به نمایش می‌ گذارد./202/851/ب1

ارسال نظرات