۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۸۷۳۲۲
معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون‌های مساجد:

کانون‌های فرهنگی هنری به دنبال احیای کارکرد حقیقی مساجد هستند

معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون‌های مساجد با بیان این که کانون‌های فرهنگی هنری مراکزی برای اعتلای مساجد کشور هستند، گفت: این هدف مهم با نقش‌آفرینی روحانیت، ائمه جماعات و دیگر نهادهای متولی امور کانون‌های مساجد محقق می‌شود.
مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون‌های مساجد کشور عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستادعالی کانون‌های مساجد که در سالن اقبال آذر مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پیوند جوانان و مساجد منجر به ارتقای فضائل اخلاقی در جامعه می شود.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد با مشارکت تمامی متولیان امور مساجد راهی برای مقابله با آسیب‌ها و عضلات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: مساجدی که به صورت جدی در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و دینی در محلات مشارکت دارند، نزدیک تر به طراز اسلامی هستند.

طاهریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد حضوری اثرگذار و ارزشمند دارند، گفت: همه برای احیای کارکردها و اعتلای مسجد وظیفه داریم، کانون باید در راستای اعتلای نهاد مسجد اعتلا یابد، در این صورت دیگر اختلاف مفهومی در مساجد نخواهد داشت.

معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون‌های مساجد کشور با بیان این‌که مسجد تنها محلی برای عبادت نیست، افزود: عمران معنوی مساجد با وحدت نظر متولیان امور مساجد محقق خواهد شد، در سایه هم‌افزایی هیأت‌امنا، پایگاه مقاومت، انجمن اسلامی، امام جماعت و کانون های فرهنگی هنری است که می توان به احیای کارکرد حقیقی مساجد همت داشت.

وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مراکزی برای اعتلای مساجد کشور هستند، تصریح کرد: این هدف مهم با نقش‌آفرینی روحانیت، ائمه جماعات و دیگر نهادهای متولی امور کانون‌های مساجد محقق می‌شود، انتظار داریم نقش کانون‌های مساجد در سال‌های آینده به مراتب پررنگ تر از امروز باشد.

بنابر این گزارش، در پایان همایش از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در عرصه های حوزه قرآنی، کارشناس فعال ارشاد شهرستان در حوزه کانون های مساجد، رابط منطقه ای خواهران، فعالیت مستمر در طول سال و تعامل مناسب با اداره ارشاد شهرستان، کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت و مناسبت های ملی و مذهبی تجلیل به عمل آمد.

همچنین از کانون و هیأت امنای فعال روستایی، فرمانده فعال بسیج مقاومت و فعال در ستاد پشتیبانی مدافعین حرم، همکاری ارزشمند در خصوص فعالسازی و رونق بخشیدن به فعالیت کانون های مساجد، برگزیده استانی طرح تفسیر کوتاه، پژوهشی فرهنگی و قرآنی، عضو فعال و مدیر مسؤول کانون نمونه و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در راستای شعار سال قدردانی شد.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری این همایش، نمايشگاه كتاب با محوريت اقتصاد مقاومتی و آسيب های اجتماعی و ايستگاه سلامت(شامل تست فشار خون و قند شركت كنندگان) توسط کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم(ع) برپا شده بود، قرعه كشی میان حاضران و اهدای جوائز از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود./202/935/ب1

ارسال نظرات