۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۳۱۴
امام جمعه تبریز:

روحانیان پاسخگوی شبهات روز باشند

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر تحصیل علوم عقاید، کلام، تفسیر، تاریخ اسلام و داشتن مطالعات متفرقه در حوزه‌های علمیه، گفت: روحانیت در رشته‌های تخصصی تحصیل و پاسخگوی شبهات باشند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش روحانیان شاغل در نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و ولایت فقیه است، اظهار داشت: خدمت به ولایت فقیه در چنین شرایطی در حقیقت خدمت به امام زمان است.

وی با اشاره به مقام عالم دینی در روایات اسلامی، مقام عالم را بالاتر از عابد و شهید دانست و تصریح کرد: به برکت انفاس قدسی علما است که انسان در راه خدا خون می دهد و به مقام شهادت نائل می شود، «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» مقام علما از مقام شهید هم بالاتر است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه به برکت نفس‌های قدسی و الهی امام راحل بود که ملت و جوانان در برابر دشمنان خون خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و شهادت در راه خدا در اثر قلم و تربیت عالمان دینی است.

وی اذعان داشت: عده‌ای با مخالفت با حوزه‌های علمیه و رحانیت به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت هستند، اگرچه ممکن است در لباس روحانیت نیز عده ای لاابالی هم پیدا شود اما اکثریت قشر روحانیت صالح و اهل تقوا هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه اصلی علمای دین تعلیم و تزکیه است، ابراز داشت: وظیفه انبیای الهی تعلیم و تزکیه است و علما که ادامه دهنده راه علما هستند در حقیقت وظیفه نشر معارف الهی و تزکیه انسان را به عهده دارند، لازمه معلم و مزکی بودن آن است که عالم باشیم تا بتوانیم تزکیه دیگران و نسل جوان را برعهده بگیریم.

وی با تأکید بر تحصیل علوم عقاید، کلام، تفسیر، تاریخ اسلام و داشتن مطالعات متفرقه در حوزه‌های علمیه، ادامه داد: عالم بودن تنها با خواندن چند کتاب حوزوی میسر نخواهد شد، شرایط زمان ایجاب می کند روحانیت در رشته‌های تخصصی تحصیل و پاسخگوی شبهات باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به کثرت شبهات در فضای مجازی و القای آن از سوی مکاتب الحادی، فرقه های شیطان پرستی و امثال آن، ادامه داد: از این رو روحانیت باید مجهز باشند و در برابر این میزان شبهات حساس بایستند و مانع انحراف جوانان شوند.

وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی با تضعیف باورهای دینی مردم می خواهند تا ولنگاری در جامعه بیشتر شود، ابراز داشت: در همین فضای مجازی وقتی مسؤولان دولتی نسبت به ارزش‌ها و خون شهدا دلسوزی ندارند و خدای نکرده دنبال جمع کردن آرای خاکستری هستند هرچند اینکه ارزش‌ها و خون شهدا پایمال بشود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد فاصله بیشتر بین روحانیت اصیل و مردم، از عده ای که با لباس روحانیت مردم را به طرف بی بند و باری تشویق و ترغیب می کنند حمایت می کند اما اگر یک روحانی بخواهد پایبند اصول و ارزش‌ها باشد او در نظرشان منفور است.

وی در پایان سخنان خود، متذکر شد: در آستانه انتخابات، استکبار درصدد کشاندن ملت ایران به سمت غرب و ترویج غرب گرایی در بین مردم است با توجه به اینکه توطئه‌های غرب و عهدشکنی آمریکا را می بینیم ولی هنور بعضی‌ها مشغول توجیه هستند، در این شرایط  باید روحانیت، مردم را آگاه سازند./202/854/ب1

ارسال نظرات