۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۳۰۳
معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان مطرح کرد؛

شناخت مبلغ از شرايط زمان؛ لازمه محافظت از تعاليم ديني

حجت الاسلام محبی گفت: مبلغ بايد با شناخت شرايط زمان و موقعيت جهان نسبت به محافظت از تعاليم ديني و رساندن پيام آن به مردم به درستي انجام وظيفه کند.
حجت الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان

حجت الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: نقش و موضوع تبلیغ در دین نقش خیلی مهمی است که کارکرد اصلی آن برای روحانیت است.

وی ادامه داد: یکی از نقش‌های مهم روحانیت تبلیغ است و کسانی که توانایی و استعداد آن را داشته باشند در این موضوع فعال هستند، از باب همین اهمیت بالا حوزه علمیه تخصصی سفیران هدایت که نقش اصلی آن تربیت مبلغ به صورت تخصصی برای تبلیغ است وجود دارد.

حجت الاسلام محبی اضافه کرد: حوزه علمیه سفیران با برگزاری کلاس‌ها در بخش‌های مختلف در خصوص تبلیغ کار می‌کند و اینگونه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی به بیان ضرورت آگاهی مبلغان از مسائل روز اظهار داشت: مبلغ بايد با شناخت شرايط زمان و موقعيت جهان نسبت به محافظت از تعاليم ديني و رساندن پيام آن به مردم به درستي انجام وظيفه کند.

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان مدارس را به دلیل حضور یک اجتماع بزرگ و تأثیرگذار عرصه اصلی تبلیغ دانست و عنوان کرد: هدف تبليغ باید آنچنان درست و مثبت انتخاب شود كه هيچ مانعي باعث تغيير اصول آن نشود؛ به طوري كه در صدر اسلام، پيامبر اكرم(ص) در مقابل فشارهاي مخالفان آنچنان مقاومتي از خود نشان داد كه حقانيت تبليغ خويش را بر همگان حتي مشركان ثابت کرد.

وی با اشاره به روش‌های بِه روز تبلیغ ابراز داشت: یکی از شیوه های تبلیغ، تبلیغ در فضاهای مجازی است، مبلغ ديني بايد به گونه‌اي باشد كه با روحيات و لوازم بشري سازگار بوده و انسان را در برخورد با مسائل دچار تنگنا و فشار نکند.

حجت الاسلام محبی افزود: در دنياي امروز براي اطلاع‌رساني ديني بايد از برنامه‌ها و ابزار جديدي چون پايگاه‌های اينترنتي، ايميل و شبکه‌های مجازی استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بايد اطلاعات خود را از طريق برنامه‌ریزی‌های سخت افزاري و نرم افزاري به جهانيان ارائه دهيم تا با محتواي اسلام و آثار ارزشمند آن آشنا شوند./303/831/ب1

ارسال نظرات