۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۸۷۲۸۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی:

تقویت معنویت نسل جوان از برکات سفرهای راهیان نور است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با بیان آثار و برکات تربیتی و معنوی اردوهای راهیان نور، گفت: تقویت معنویت نسل جوان از برکات این سفرها است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن اعزام جوانان به اردوهای راهیان نور، بیان داشت: اردوی راهیان نور زمینه ای برای انتقال ارزشهای دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه یکی از منابع عظیم تولید معنویت و بازشناسی هویت اسلامی ایرانی برای خودسازی نسل جوان است، افزود: تبیین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از اهداف اعزام کاروانهای راهیان نور است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با یادآوری به اینکه غیور مردان دوران دفاع مقدس با دشمن درون و دشمنان بیرونی مبازه کردند، عنوان داشت: در قالب اعزام کاروانهای راهیان نور هر سال گروهی برای آشنا شدن با آرمانهای شهدا و تجدید بیعت با حماسه بزرگ دوران دفاع مقدس راهی دیار نور در جنوب و غرب کشور می شوند.

وی اردوی راهیان نور را پیوند ارزشی بین نسل جوان دوران هشت سال دفاع مقدس با نسل جوان جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: حضور نسل جوان در این اردوها موجب آشنا شدن آنان با آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و رشادت رزمندگان اسلام در مقابله با دشمنان انقلاب می شود.

حجت الاسلام لرستانی کاروانهای راهیان نور را از هدایای بزرگ الهی عنوان کرد که پس از جنگ تحمیلی برای نسل جوان جامعه امروز فراهم شده است و افزود: امروز در قالب این کاروانها مردم با سفر به مناطق عملیاتی با دوران دفاع مقدس آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه سفرهای اردوی راهیان نور مقدمه بازگشت افراد به خویش است، خاطرنشان کرد: این سفرهای معنوی موجب می شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شوند و در مسیر کمال معنوی گام بردارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر اهداف اعزام کاروانهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: نسل امروز با دیدن رشادتهای نسل دیروز برایشان هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می نازند.

مقاومت نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی، آثار تربیتی اردوی راهیان نور

وی تصریح کرد: مقاومت نسل امروز در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و در برابر جریانهای ناامید کننده از آثار تربیتی اردوهای راهیان نور است.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: سفرهای راهیان نور موجب می شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تأمین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس جوانان جایگاه خویش را بهتر بدانند.

وی دوران دفاع مقدس را تکه ای از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران عنوان کرد که به فرهنگ غنی گذشته تکیه دارد و افزود: بازدید این رویداد می تواند غیرت دینی جوانان را تشدید کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی زمانی اثرگذار است که مردم از دورن تهی باشند، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورا، مقاومت، جان نثاری، شهادت و ایثار در برابر تهاجم فرهنگی مقاوم هستند.

وی نبود معنویت را از عوامل نفوذ هجمه های فرهنگی دشمن خواند و گفت: سفر معنوی راهیان نور عرفان، معنویت و عبودیت رزمندگان را به نسل جوان منتقل و بنیه معنوی جوانان را تقویت می کند.

حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: جوانان پس از سفر به مناطق عملیاتی بیشتر در جامعه احساس مسؤولیت می کنند و با مرور سرگذشت رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثار آنان برای حفظ وحدت ملی، حفظ دین و کشور در برابر هجمه های فرهنگی مقاوم می شوند.

وی با با بیان اینکه تلاش برای حفظ، احیا، ترویج، تحکیم و تعالی هویت ملی، دینی ابتدا وظیفه اصلی و اساسی مجموعه حاکمیت وسیس وظیفه ای خطیر برای آحاد مردم است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه حضور در کاروانهای راهیان نور موجب حس خوب ایثار، مجاهدت، فداکاری و تقویت روح معنویت در جامعه می شود، گفت: همه ما در سایه بصیرت و دفاع همه جانبه از ولی فقیه زمان و آرمانهای انقلاب باید دنباله رو حرکت شهدا باشیم./9459/302/ب2

ارسال نظرات