۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۸۷۲۷۲
آیت الله اراکی:

دفاع از شیخ عیسی قاسم یک وظیفه شرعی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دفاع از رهبر شیعیان بحرین را وظیفه ای شرعی و سکوت در برابر توهین به وی را حرام خواند.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی، محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: اقدام دولت بحرین در تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین یک جنایت بزرگ است که سکوت در قبال آن جایز نیست بلکه ایستادگی در برابر این توطئه با جان و همه دارایی یک وظیفه شرعی به شمار می آید.

آیت الله اراکی افزود: حاکم بحرین را نسبت به سیاست های ظالمانه علیه ملت بحرین و رهبر دینی آنان که تنها ضامن مسالمت آمیز بودن جنبش در این کشور محسوب می شود، برحذر می داریم. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تصریح کرد: از قشرهای مختلف ملت بحرین می خواهیم به صورت متحد و یکپارچه به این جنبش مسالمت آمیز مبارک ادامه داده و در برابر تلاش های هدفمند نظام جهت خاموش کردن شعله این جنبش مشروع ایستادگی کنند. 

وی ادامه داد: ملت بحرین باید با قدرت از شیخ جلیل، علامه کبیر، شیخ عیسی قاسم دفاع کنند. هرگونه خطری که شیخ را تهدید کند به معنای تهدید اسلام در بحرین است، بنابراین باید از وی دفاع کنید حتی اگر جان و مال خود را در این راه از دست دهید. 

آیت الله اراکی تأکید کرد: هر که در این راه کشته شود، در زمره شهدای اصحاب پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) خواهد بود.

گفتنی است در حالی که قرار بود حکم نهایی شیخ عیسی قاسم امروز صادر شود و حتی خبرهای مبنی بر احتمال تبعید وی شنیده می شد، دادگاه بحرین به دلیل فشار مردم مجبور به تعویق دادگاه شد./980/ب902/د

ارسال نظرات