۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۷۲۲۷
سردار غیب پرور:

راهیان نور از جریان‌ سازترین اقدامات فرهنگی است

سردار غیب پرور گفت: راهیان نور و پاسداشت وقایع هشت سال دفاع مقدس یکی از جریان‌ سازترین اقدامات فرهنگی در ایران است.
غیب پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار غلامحسین غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در گردهمایی خادمان راهیان نور خوزستان که در سالن فجر امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه آمدن به خوزستان خاطرات زیادی را در ذهن زنده می کند، ابراز داشت: یکی از بهترین فرازهای عمر رزمندگان که همانا دوران جوانی، حماسی و سراسر افتخار است، در خوزستان سپری شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خوزستان سرشار از معنویت و نورانیت و با تقدیم ۲۳ هزار شهید دِین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کرد، گفت: مردم خوزستان در برابر نخستین هجمه دشمن خبیثی که برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود، ایستادگی و بهترین عزیزان خود را در راه زنده نگه داشتن انقلاب و اسلام فدا کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به کلام «شهید نظر می‌کند به وجه الله» و همچنین «نه خاکیان و نه افلاکیان می دانند شهیدان ما کجایند» از سوی امام امت عنوان کرد: خودساختگی، خواندن نماز اول وقت، تکریم، احترام و عزتمندی از ویژگی‌ های خادم الشهدا بودن است.

سردار غیب پرور خطاب به خادمان شهدا گفت: شما امانت‌ دار مناطقی هستید که شکی در قطعه ای از بهشت بودن آنها نیست و شما در حقیقت به عنوان خادم بهشت خداوند در زمین هستید.

وی حضور در جمع خادمان شهدا را سبب زنده کردن روحیه خودباوری در انسان دانست و افزود: حضور و استقرار ۲۰ هزار راوی دفاع مقدس در یادمان‌ ها باید برای دنبال کردن هدف اصلی باشد و ما موظف به حمایت، ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر گنج بودن دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: استخراج چنین گنجی نیازمند دقت، فهم، برنامه ریزی و از همه مهم‌تر باور است.

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت جریان ‌سازی بسیج در متن جامعه تصریح کرد: در عرصه فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی به ویژه در دوران معاصر، راهیان نور و پاسداشت وقایع هشت سال دفاع مقدس یکی از جریان‌ سازترین اقدامات فرهنگی در ایران است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه برخی به جوانان آدرس غلط می دهند، عنوان کرد: هزینه های میلیاردی را برای اقدامات به اصطلاح فرهنگی خرج می کنند در حالی که برای برخی اقدامات مؤثر فرهنگی منطبق با آرمان ها و ارزش ها و فطرت پاک جوانان حاضر به هزینه های اندک نیستند و در صورتی که چنین اقداماتی از روی عمد صورت گیرد، خیانت است.

وی در پایان گفت: در هیچ کجای کشور و تاریخمان نمی‌ توان دورانی پر افتخارتر از دوران هشت سال دفاع مقدس پیدا کرد./202/9456/ب1

ارسال نظرات