۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۲۲۶
فرمانده نیروی انتظامی قم:

مخالف شادی مردم نیستیم/ تأمین امنیت جامعه برای ما اصل است

سردار مجتبایی از آمادگی نیروی انتظامی استان قم برای تأمین امنیت در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: نیروی انتظامی به هیچ وجه با شادی های مردم مقابله نخواهد کرد بلکه هدف او تأمین امنیت جامعه است.
سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مجتبایی در نشست خبری فرمانده انتظامی استان قم که صبح سه شنبه در سالن جلسات ستاد فرماندهی استان قم برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به مؤلفه های قدرت حاکمیت ها اشاره کرد و اظهارداشت: اقتدار سیاسی، نظامی و اقتصادی از مؤلفه های غالبی حاکمیت ها به شمار می روند در حالی که اقتدار اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: اقتدار اجتماعی مربوط به رابطه نهادهای حاکمیتی با مردم است و اگر دولتی دارای اقتدار سیاسی، نظامی و اقتصادی باشد اما خواسته ها و مطالبات مردم را نادیده بگیرد موفق نخواهد بود؛ در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به اقتدار اجتماعی بیش از گذشه شده و روز به روز نیز در حال افزایش است.

وی با تأکید بر این که ساختار فکری نیروی انتظامی نیز بر اساس اقتدار اجتماعی است، خاطرنشان کرد: گرچه به اقتدار نظامی و قهری در برخی مواقع نیاز است اما ساختار فکری پلیس براساس اقتدار اجتماعی است و امروزه از افتخارات نیروی انتظامی است که تمامی مأموریت های خود را با همکاری مردم انجام می دهد؛ از شاخصه های اقتدار اجتماعی می توان به تفکر عالمانه، منطق کلامی و اخلاق و مهارت های حرفه ای اشاره کرد.

سردار مجتبایی با ارائه گزارشی در زمینه فعالیت های نیروی انتظامی استان قم در سال 95 بیان  داشت: در سال 95 میزان سرقت نسبت به سال گذشته 8درصد افزایش، جرائم تجاوز به عنف، قتل و نزاع های دسته جمعی نیز 12 تا 98درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: درسال 95، 31 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و بیش از شش تن مواد مخدر کشف و 17 هزار معتاد از سطح خیابان ها جمع  آوری شده است؛ در زمینه قاچاق کالا نیز بیش از صد نفر دستگیر شده و ارزش کالاهای قاچاق نیز 20 میلیارد تومان است که می توان گفت کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم به فعالیت های پلیس فتا اشاره کرد و گفت: کشفیات جرائم اینترنتی 6درصد افزایش داشته است که در این راستا 199 جرم که بیشتر آنها در حوزه های اخلاقی و اجتماعی است کشف شده اند؛ میزان تصادفات نیز 1درصد کاهش اما میزان تلفات 4درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افراد دستگیرشده 48درصد متأهل، 52درصد مجرد، 47درصد شاغل، 53درصد بیکار، 32درصد سابقه دار، 68درصد بدون سابقه، 80 درصد ایرانی و 20 درصد اتباع خارجی هستند.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: بیش از 200 نیروی پلیس در 50 نقطه شهر جهت تأمین امنیت در شب چهارشنبه آخر سال به کار گرفته شده اند؛ نیروی انتظامی به هیچ وجه با شادی های مردم مقابله نخواهد کرد بلکه هدف او تأمین امنیت و آسایش مردم است؛ طرح نوروزی نیز از 26 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 96 به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و چهارشنبه 25 فروردین نیز رزمایش آغاز طرح نوروزی برگزار خواهد شد./1324/پ202/ی

 

ارسال نظرات