۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۸۷۱۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

​ رسالت مداحان تقویت ایمان و ارزش‌ های اصیل دینی و اخلاقی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان رسالت عظیم مداحان را تقویت ایمان و ارزش‌ های اصیل دینی و اخلاقی دانست و گفت: توجه ویژه به این حوزه ها سبب مصونیت جوانان از تهدیدهای شوم دشمنان می شود.
انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست با رییس و اعضای کانون مداحان استان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره مداحان گفت: معظم له مداحان را سربازان خط مقدم عقیدتی و جنگ نرم دانستند که این نشان دهنده اهمیت رسالت مداحان در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه، رسالت عظیم مداحان را تقویت ایمان و ارزش‌ های اصیل دینی و اخلاقی ذکر کرد و با اشاره به بزرگی و حساس بودن کار مداحان افزود: مداحان با احساس و قلب سر و کار دارند و از این جهت رسالت آنان سنگین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: مداحان یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند که توجه ویژه به این حوزه ها سبب مصونیت جوانان از تهدیدهای شوم دشمنان می شود.

حجت الاسلام انصاری راد، آگاهی، علم به روز، مطالعه، آشنایی با تاریخ، بصیرت، تفکیک مقاتل و منابع معتبر از نامعتبر را از جمله ویژگی های مداحان موفق ذکر کرد و بیان داشت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نقش ویژه و تعیین کننده ای در ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و حب اهل بیت(ع) دارند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص علمی نگری کردن و اندیشه محور بودن کانون مداحان، گفت: مداحان از این جهت که گاهی به آنان نگاه فرعی غیر از ترویج معارف اهل بیت(ع) می‌ شود دچار مظلومیت اجتماعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تقوای الهی، ارتقای دانش مدح و رفتار مناسب بهترین هدیه ای است که مداحان از خدمت به اهل بیت(ع) نصیبشان می شود، در استان هرمزگان نیز مداحان، مجموعه ای فاخر از دوستداران اهل بیت(ع) هستند که برای هدفی والا تلاش می کنند.

حجت الاسلام انصاری راد تاکید کرد: عملکرد دفتر کانون مداحان استان باید بررسی شود تا ببینیم چه میزان از اهداف و وظایف محوله در سال 95 تحقق یافته و اجرایی شده است.

وی افزود: با بررسی عملکرد کانون مداحان درمی یابیم که تا چه میزان شاخص ها و محورهای تعریف شده محقق شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در روزهای پایانی سال همیشه همین گونه بوده که با بررسی نوع عملکرد و بازدیدهای میدانی از فعالیت های انجام شده درصد موفقیت در اجرای عملکرد را ارزیابی می کنیم.

حجت الاسلام انصاری راد بر برگزاری همایش های علمی و تخصصی و همچنین دوره های آموزشی ویژه گروه های هدف تاکید کرد و گفت: جلسات دفاتر کانون مداحان باید به صورت هدفمند و نظام مند برگزار و جایگاه کانون مداحان نهادینه و تثبیت شود و مردم و مسؤولان با فعالیت ها و وظایف کانون مداحان آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و به تبع آن، ادارات کل استان ها مانند هرمزگان، با راه اندازی سامانه طوبی افزون بر ساماندهی تشکل های مذهبی سعی در شناسایی و آموزش مداحان نیز با ارائه کدملی مداحی دارد و این امر در هرمزگان مانند سایر نقاط در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: سامانه طوبی افزون بر نشان دادن آمار مداحان فعال امکان دسته بندی رتبه بندی آنان را نیز فراهم می کند که این امر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد./202/851/ب1

ارسال نظرات