۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۱۹۰
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

پذیرش نظام مند مهم ترین عامل اصلی جلوگیری از ریزش است

مدیر مدرسه علمیه ولی‌‌عصر(عج) در بروجرد با اشاره به اینکه پس از آغاز سال تحصیلی برخی طلاب به دلایل مختلف انصراف می دهند، گفت: برای جلوگیری از ریزش در حوزه باید در هنگام پذیرش، دقت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.
پذیرش حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه در سراسر کشور به مناسبت سال تحصیلی جدید، بیان داشت: در این راستا داوطلبان ورود به حوزه براساس علاقه و استعداد خویش اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه نام نویسی داوطلبان در روزهای پایانی پذیرش بیشتر از روزهای اولیه است، افزود: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی باید در جهت آگاه سازی علاقه‌مندان ورود به حوزه گام برداشت.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بروجرد خاطرنشان کرد: در راستای اطلاع رسانی و آگاه‌سازی خانواده ها به ویژه نسل جوان از زمان و نحوه پذیرش در حوزه، در مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس راهنمایی و دبیرستان این شهرستان سخنرانی داشتیم.

وی هدف از تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه پذیرش حوزه را جذب جوانان علاقه مند، با استعداد و توانمند عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع موجب می شود داوطلبان با آگاهی کامل و دید باز در مصاحبه شرکت کنند.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه در پایه های اول و دوم حوزه شاهد ریزش هستیم، بیان داشت: نداشتن توانایی لازم از عوامل مهم این ریزش است.

وی خاطرنشان کرد: برخی جوانان که توانایی فراگیری دروس حوزه، علوم دینی و اسلامی را ندارند در روزهای اولیه سال تحصیلی انصراف می دهند و این امر موجب می شود فرصت تحصیل از دیگر جوانان با استعداد گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد تصریح کرد: برای جلوگیری از گرفتن فرصت از جوانان علاقه مند و توانمند در راستای تحصیل در حوزه باید در امر پذیرش دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ماندگاری طلاب علاقه مند، مستعد و توانمند از سال سوم به بعد در حوزه، خاطرنشان کرد: این افراد پس از گذراندن دروس عمومی به دنبال انتخاب رشته هستند و اساتید حوزه در این راستا باید یاری گر طلاب باشند.

حجت الاسلام گودرزی انتخاب رشته بر اساس علاقه و توانایی طلبه را امری مهم در موفقیت این افراد دانست و گفت: اساتید با توجه به ارتباطی که با طلاب دارند و از توانایی علمی این افراد آگاه هستند نقش بسزایی در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آنان دارند./9459/302/ب2

ارسال نظرات