۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۷۱۸۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تعطیلات خسارتی بزرگ برای یک طلبه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات، این روزهای تعطیل را خسارتی بزرگ برای یک طلبه دانست و گفت: تعطیلاتی خسارتی است که هیچ جبرانی ندارد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود که با حضور طلاب حوزه علمیه نکا برگزار شد با اشاره به دعای «اللهم ارزقنا توفيق الطاعه و بُعد المعصيه ...» که متعلق به امام زمان(عج) است، گفت: طلاب حوزه های علمیه با به این دعا توجه ویژه داشته باشند چون همه در این دعا وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب نباید از دعا غافل شوند، افزود: دعا کلید بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها است و یک طلبه باید با دعا و نیایش مأنوس باشد.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات، این روزهای تعطیل را خسارتی بزرگ برای یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلاتی خسارتی است که هیچ جبرانی ندارد و باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد تا این خسارت ها به حداقل ممکن برسد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که یک طلبه نباید در ایام تعطیلات، درس و بحث را کنار بگذارد، بیان داشت: این معنا ندارد که چون مدارس، دانشگاه و ادارات تعطیل است فعالیت علمی و پژوهشی طلاب حوزه های علمیه نیز تعطیل باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب حوزه باید برای روزهای تعطیل خود نیز برنامه داشته باشند، تصریح کرد: عافیت طلبی و رفاه طلبی در حوزه های علمیه هیچ جایگاهی ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب باید در روزهای تعطیل خود به مطالعه و مباحثه توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مطالعه مستمر موجب تقویت بنیه علمی طلاب حوزه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دور شدن یک طلبه از فضای درس و بحث خسران بزرگی است، تصریح کرد: مطالعه و مباحثه روزانه از مهم ترین ابزار تقویت بنیه علمی طلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شيوه حوزه هاي علميه در گذشته اين بود براي تعطيلات کار علمي براي خود معين مي کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در فضای مدارس علمیه، کمتر شاهد این گونه برنامه ها هستیم که باید به طور جدی مورد توجه مدیران و مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید براین که مشي يک طلبه در ايام تعطيلات نورزي با غير طلبه بايد فرق داشته باشد، بیان داشت: بعضي از کارهايي که ديگران انجام مي دهند را یک طلبه حوزه نبايد انجام بدهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که ديد و بازديد طلاب خيلي بايد سنگين تر از دیگران باشد، ادامه داد: حتي ورزش و تفريح طلاب نیز خيلي بايد متين و سنگين باشد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که مسأله صله رحم یک موضوع مهم و مورد سفارش دین مبین اسلام است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: طلاب باید در کنار توجه به مباحث درسی در ایام تعطیلات نوروز به برخی سنت های دینی نظیر صله رحم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با بیان این که از نو شدن سال و ماه و زمين و حيات مجدد، بايد به فکر معاد بيفتيم، ادامه داد: خدا مي فرمايد کسي که زمين را زنده مي کند مي تواند مرده ها را هم زنده کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید در سال نو با جدیت بیشتری در مسیر کسب علم و تقوا گام بردارند، تصریح کرد: با تغییر سال، باید شاهد تغییر در برنامه ها و اولویت ها باشیم و طلاب نیز باید در مسیر آموختن علم دین تلاش های بیشتری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ما نیازمند طلابی در تراز انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: باید رویکرد، نگاه و فکر انقلابی در همه طلاب حوزه های علمیه هر روز بیشتر تقویت شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که دشمنان همواره تلاش کردند تا فکر و نگاه انقلابی را از حوزه های علمیه بردارند و به یک حوزه علمیه سکولار تبدیل کنند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت بالای علما و بزرگان دینی مانع تحقق این هدف شوم دشمنان شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که حوزه های علمیه پیشگام در ترویج دین و ارزش های اسلامی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مراکز مهم دینی نقش بسیاری مهمی در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی بر عهده دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در دفاع از دین و انقلاب بر عهده دارند، بیان داشت: طلاب حوزه های علمیه ثابت کردند که در دفاع از دین و ارزش های اسلامی و انقلابی لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

وی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند./1317/202/ب2

ارسال نظرات