۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۱۸۳
عضو شورای حوزه های علمیه لرستان:

تربیت طلاب کارآمد، لازمه استفاده از ظرفیت های حوزه است

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش حوزه در بصیرت افزایی و هدایت جامعه، گفت: با توجه به پیشرفت علم و دانش و گسترش تکنولوژی باید در این راستا از ظرفیتهای حوزه استفاده کرد و استفاده از این ظرفیتها نیازمند تربیت طلابی توانمند و کارآمد است.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب در زمینه ایجاد تحول در حوزه های علمیه، بیان داشت: تحول در حوزه امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به به اینکه از دغدغه های مهم رهبری در دهه های اخیر ایجاد تحول در حوزه است، افزود: مسؤولان حوزه و متولیان امر باید فعالیتهای منسجم و کارآمدتری داشته باشند.

رییس حوزه های علمیه نورآباد با اشاره به اینکه تاکنون کنفرانسها و همایشهای فراوانی با موضوع ایجاد تحول در حوزه برداشته شده است، بیان داشت: کنفرانسها ناکافی است.

وی بر ضرورت ایجاد تحول در حوزه تأکید کرد و گفت: در زمینه متون آموزشی، مسائل اخلاقی، عملکردها و امور تبلیغی که مسائلی مهم هستند، فاصله بین آنچه ضرورت دارد و انچه عملی می شود بسیار زیاد است و اگر به فکر تحول هستیم شعارها باید عملی شود.

حجت الاسلام امیدیان با تأکید بر اینکه همزمان با پیشرفت جامعه باید ظرفیتهای حوزه نیز به روز شود، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول باید به دور از شتابزدگی گام برداشت تا در زمان و مکان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مدعی هستیم که اسلام آخرین دین و راهنمای بشریت و پیامبر(ص) نیز خاتم انبیا است، گفت: باید توانایی اداره مباحث دینی و اجتماعی را داشته باشیم.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه یکی از امور مهم در ایجاد تحول در حوزه، تحول در زمینه آموزشی در متون و کتب است، بیان کرد: در این راستا تحولاتی صورت گرفته است و باز هم این کتب جای کار دارند.

حجت الاسلام امیدیان تصریح کرد: برای تحول در زمینه آموزشی باید در روش تدریس بازنگری صورت گیرد.

وی به فعالیت حوزه در عرصه تبلیغی و حضور در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: حوزه بیشتر از مجامع دانشگاهی در این راستا فعالیت داشته و به روز است.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به حضور و فعالیت روحانیت در فضای مجازی، تبلیغ دین و تبیین سبک زندگی اسلامی، بیان داشت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان و آگاه سازی جوانان این فعالیتها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از حوزه به عنوان مرکزی دینی یاد کرد که در این مرکز ترویج فقه، تبیین مباحث دینی و پاسخگویی به شبهات صورت می گیرد و گفت: این مرکز دینی و حوزوی برای پاسخگویی به مشکلات جامعه و بصیرت بخشی باید قدرت و ظرفیت داشته باشد.

رییس حوزه های علمیه نورآباد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه نیازمند تربیت طلابی توانمند و کارآمد برای نقش آفرینی در عرصه تبلیغ است، در این راستا باید نخبگان را جذب حوزه کرد و استعداد طلاب را شناسایی و تقویت کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات