۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۱۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج بیش از پیش سبک زندگی شهدا در جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج و گسترش بیش از پیش سبک زندگی شهدا در جامعه، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و سبک و سیره زندگی شهدا جامعه اسلامی را بیمه می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: شهدا ابرمردان میدان دیانت و سیاست و غیرت هستند؛ ازاین‌رو باید سبک و سیره زندگی آنها به‌عنوان الگوهای پاک و خالص به نسل جدید معرفی شود.

وی با اشاره به آیه «وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ»، افزود: شهدا با عمل به جمله «ما قدموا» جان خود را با نورانیت و قداست به پیشگاه الهی فرستادند؛ اما وظیفه صیانت و حفاظت از آثار باقی‌مانده شهدا به عهده ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر فضای جامعه به عطر ناب شهادت معطر شده و فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود؛ بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه و به‌ویژه نسل جوان ما را تهدید می‌کند از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: شهدا زیرساخت‌های نظام مقدس اسلامی را با خون خود تضمین کرده‌اند و بر همه ما واجب است که به برکت خون آن عزیزان از این زیرساخت‌ها حفاظت کنیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: شهدا پایه‌های اصلی فرهنگ جامعه دینی هستند؛ اما باید سطوح و لایه‌های زیرین جامعه را با فرهنگ شهادت عجین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به‌تناسب جمعیت، بالاترین آمار شهیدان را در جامعه دارد، افزود: شایسته است به‌پاس اینکه استان خراسان شمالی در تقدیم شهدا به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دیگر استان‌ها مقدم بوده است، این استان را با عنوان «گنجینه معرفت‌ها و شهادت‌ها» به دیگران معرفی کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: باید خاطرات شهدا برای همگان به‌ویژه نسل جدید بازگو شود و اگر کارها و خدمات خوبی از شهدا به جا مانده است باید آن را برجسته کنیم.

وی اضافه کرد: ما در کشور افراد فداکار زیادی داشته‌ایم که سرگذشت آنها سال‌ها به‌عنوان یکی از درس‌های کتب درسی برای فرزندان این مرزوبوم تدریس می‌شد و چقدر خوب است که رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا در راه هدف اسلام و ایمان هم در کتاب‌های درسی دانش آموزان گنجانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید بسترهای زیرساختی و فرهنگ‌ساز شهدا را آماده کنیم تا فرهنگ شهادت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی مقدمه فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: اگر فضای شهرها بافرهنگ شهادت رنگ نگیرد نمی‌توانیم فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان فرهنگی به نام سبک زندگی را بیان کردند و این مهم جزء خواسته‌های معظم‌له بود؛ ازاین‌رو باید بدانیم سبک زندگی شهدا در رأس همه سبک‌های زندگی بوده و لازم است در این زمینه کار و فعالیت بیشتری صورت گیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات