۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۱۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سخنان استاندار خراسان جنوبی مصیبت دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تحصن علما و روحانیان خراسان جنوبی، گفت: همه باید بدانند ما هم‌سنگر و هم‌صدا بوده و سخنان استاندار خراسان جنوبی را مصیبت در دین می‌دانیم و انتظار داریم این مصیبت هرچه زودتر حل شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه دوشنبه در تجمع طلاب، روحانیان و علمای استان خراسان شمالی که در اعتراض به سخنان نسنجیده استاندار خراسان جنوبی و در حمایت از تحصن طلاب و ائمه جمعه آن استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) از این بانوی بزرگوار به‌عنوان بزرگ‌ترین مدافع ولایت نام برد و افزود: امیدواریم مردانی که غیرت ندارند از این بانوی غیرتمند درس دینی بگیرند.

وی با اشاره به تعصب منفی و مثبت، غیرت را تعصب مثبت دانست و افزود: اسلام تعصب منفی را قبول ندارد و اگر قرار است تعصب به خرج دهیم باید برای صفات زیبا تعصب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه غیرت در مال، آبرو، ناموس و سایر موارد از دیگر زمینه‌های غیرت است، ادامه داد: واژه غیرت؛ یعنی دفاع از محبوب‌ها؛ ازاین‌رو باید در مقابل مهاجم به باورها، دین و عقاید دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه غیرت دینی یعنی واکنش نشان دادن به کسی که به ارزش‌های دینی و اخلاقی توهین می‌کند، تصریح کرد: غیرتمندی در مقابل غارتگری است و اسلام، مؤمن مجاهد انقلابی و غیرتمند می‌خواهد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین دلیل همیشه باید کسانی باشند که جلوی غارتگران غیرت را بگیرند که در این زمینه باید علما جلودار این حرکت و در خط مقدم باشند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، ادامه داد: آن حضرت می‌فرماید: خدا هم غیرتی است و از نشانه‌های غیرت خدا این است که هر چه که حرام است خدا انسان را از آن محروم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از صفات امام حسین (ع) به سیدالاحرار، سیدالشهدا و سیدالابرار بودن اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) با غیرت دینی در مقابل ظلم ایستاد؛ زیرا غیرت صفت بافضیلت و انسانی بوده و غیرت دینی یعنی نسبت به دین تعصب داشته باشیم.

وی با اشاره به اظهارات نسنجیده استاندار خراسان جنوبی، تصریح کرد: نباید از کسی که در مقابل کار خلاف، بر آن کار خلاف اصرار دارد دفاع کنیم؛ اما متأسفانه در این مورد عوامل دولتی کارشان به‌جای دفاع، بنزین بر آتش ریختن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید کار کارشناسی دین به اهل دین سپرده شود، افزود: بعضی از دولتی‌ها چون نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند حاشیه‌سازی می‌کنند تا مردم را سرگرم کنند.

وی اضافه کرد: استاندار خراسان جنوبی با سخنان اخیر خود به مردم خراسان شمالی توهین کرده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مسؤولان دولت این مسأله را عاقلانه حل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به تحصن طلاب و روحانیان و ائمه جمعه خراسان جنوبی، اظهار داشت: با ائمه جمعه و طلاب خراسان جنوبی همرنگ بوده و خراسان را یکپارچه می‌بینیم؛ ازاین‌رو درد و رنج آنها را درد و رنج خود و تحصن آنها را تحصن خویش می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همه باید بدانند ما هم‌سنگر و هم‌صدا بوده و سخنان استاندار خراسان جنوبی را مصیبت در دین می‌دانیم و انتظار داریم این مصیبت هرچه زودتر حل شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات