۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۱۶۱
در حمایت از طلاب و ائمه جمعه خراسان جنوبی صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی طلاب و روحانیان خراسان شمالی

طلاب و روحانیان خراسان شمالی در محکومیت سخنان استاندار خراسان جنوبی در جمع هنرمندان آن استان و در حمایت از تحصن طلاب و ائمه جمعه خراسان جنوبی، در حسینیه شهدای بجنورد تجمع کردند.
تجمع اعتراضی طلاب و روحانیان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شامگاه دوشنبه تجمع اعتراضی طلاب، روحانیان و علمای استان خراسان شمالی در اعتراض به سخنان نسنجیده سید علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی و حمایت از تحصن طلاب و ائمه جمعه آن استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد.

طلاب و روحانیان خراسان شمالی به سخنان نسنجیده استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط زن و مردم در خراسان شمالی اعتراض داشته و همچنین از تحصن روحانیان خراسان جنوبی هم حمایت می‌کردند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر، استاد حوزه علمیه و مسؤول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: نباید معروف‌ها و منکرها در جامعه رها شود؛ زیرا طبع جامعه باید به سمت معروف گرایش داشته باشد در حالی که برخی افراد تلاش می‌کنند تا جامعه به سمت منکر گرایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گویا برخی در مقابل فتنه‌های فرهنگی غیرت دینی ندارند، خاطرنشان کرد: اعظم مصائب این است که کسانی که در کنار سفره انقلاب نان خورده‌اند، نمکدان می‌شکنند، به احکام الهی و ارزش‌های دینی هجوم می‌آورند و در قالب نفوذی و نیروی خودی که آلت دست دشمن است، نقش‌آفرینی می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه خراسان شمالی منطقه‌ای است که مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، افزود: ازجمله شاخص‌های مردم این استان ولایتمداری و ایثارگری است که این فرهنگ والا باید حفظ و تقویت شود.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی مبنی بر رقص مختلط زن و مرد در خراسان شمالی، تصریح کرد: اینکه استاندار خراسان جنوبی نشاط و سرزندگی اهالی خراسان شمالی را این گونه توصیف می کند، توهین به اهالی این استان است.

وی ادامه داد: صحبت‌های استاندار خراسان جنوبی ظلم به مردم، دین خدا و ظلم به اهل علم و اهل دین بود و متأسفانه هیچ مسؤول بالادستی هم از وی گلایه‌ای نکرد.

اسماعیل کفاشی، مدرس دانشگاه‌های استان و از فعالان فرهنگی خراسان شمالی هم در این تجمع، اظهار کرد: این اتفاق در خراسان جنوبی قلب مردم شریف استان را به درد آورده است؛ اما متأسفانه رفتار استاندار خراسان جنوبی به همین صحبت‌ها ختم نشده است.

گفتنی است، طلاب و روحانیان استان در این تجمع شعارهایی ازجمله «خواص بی‌بصیرت، بصیرت بصیرت»، «منافق نفوذی، شرمت باد شرمت باد»، «نوکر آمریکایی ننگت باد ننگت باد»، «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است»، «اشاعه منکرات خیانت است به قرآن و اسلام» را در حمایت از طلاب، روحانیان و ائمه جمعه خراسان جنوبی و در محکومیت سخنان استاندار خراسان جنوبی سر دادند./202/9314/ب1

ارسال نظرات