۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۱۴۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

کیفی سازی مهم ترین اولویت پذیرش حوزه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به مهلت نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه های علمیه گفت: در این جهت مهم ترین اولویت در پذیرش طلاب جدیدالورود کیفی سازی و توجه به جذب افراد نخبه و با استعداد است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اولویت و ویژگیهای مورد نظر در پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا باید تلاش کرد افراد نخبه و توانمند جذب شوند.

وی با بیان اینکه کیفی سازی اولویتی مهم و اصلی در جذب داوطلبان است، افزود: در امر پذیرش کیفیت نباید فدای کمیت شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت توجه مدیران مدارس در امر پذیرش اظهار داشت: در این زمینه باید اصول تهذیبی، علمی و آموزشی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه به نقش زیرساختهای حوزه در تربیت طلاب اشاره و عنوان کرد: برای موفقیت در پرورش و تربیت طلابی توانمند و نقش آفرین در جامعه باید این زیرساختها تقویت و امکانات لازم در اختیار طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به آمار نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه و شرکت چند برابر ظرفیت پذیرش آنان در مصاحبه و آزمون خاطرنشان کرد: برای جذب افراد مستعد باید ظرفیت پذیرش را ارتقا بخشید.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساختها و فراهم کردن امکانات رفاهی، آموزشی و پژوهشی برای طلاب و اساتید امری مهم در زمینه ارتقای پذیرش حوزه است.

داشتن هدف، عامل اصلی موفقیت یک طلبه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان عنوان داشت: برای تربیت و پرورش طلابی کارآمد و توانمند باید جوانانی جذب حوزه شوند که افزون بر داشتن علاقه و استعداد اولیه دارای هدف مشخص نیز باشند.

وی بیان داشت: برای هدایت، رشد و شکوفایی استعداد طلاب در مدارس اساتید حوزه، مدیران، معاونان و کادر حوزه سعه صدر داشته باشند./302/9459/ب1

ارسال نظرات