۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۷۱۳۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، کمک 2.2 میلیارد تومانی مردم خراسان شمالی در جشن نیکوکاری و احداث ساختمان فرهنگی و هنری یک مسجد از سوی خیران شیروان عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و رییس شورای حوزه علمیه استان برگزار شد و حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، مدیریت این مدرسه را بر عهده گرفت.

پیش‌ازاین حجت‌الاسلام احمدی به‌عنوان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد و بعد از وی هم حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی به‌عنوان سرپرست این مدرسه، مسؤولیت اداره آن را بر عهده داشت.

کمک ۲ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومانی مردم در جشن نیکوکاری

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: برآورد اولیه از میزان کمک‌های نقدی مردم استان در جشن نیکوکاری مبلغ دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۸۸۲ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: تاکنون دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان جمع‌آوری‌شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

اهرابی با اشاره به اینکه نیاز تمامی مددجویان احصا شده و کمک‌ها متناسب با آن توزیع می‌شود، افزود: بر اساس نیازهای مددجویان کمک‌های غیر نقدی بین نیازمندان توزیع و کمک‌های نقدی نیز در روزهای آتی به‌حساب نیازمندان واریز می‌شود.

احداث ساختمان فرهنگی و هنری یک مسجد از سوی خیران در شیروان

به همت خیرین شیروان یک ساختمان آموزشی فرهنگی و هنری در مسجد مسلم ابن عقیل (ع) در مرکز این شهرستان خراسان شمالی احداث شد.

این ساختمان آموزشی شامل مرکز نیکوکاری، فروشگاه فرهنگی مذهبی، کارگاه فناوری و حرفه‌ای آموزی، قالی‌بافی، خیاطی، بافندگی، مهد قرآنی ویژه خردسالان و نونهالان و کلاس تخصصی آموزش حفظ و مفاهیم، روخوانی و قرائت است.

به گفته محمد محمد زاده، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد مسلم ابن عقیل (ع) شیروان ساختمان این مجموعه فرهنگی با مساحت 250 مترمربع در دوطبقه با مجموع کل اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال از محل کمک‌های خیرین احداث شده است.

اختصاص ۱.۸ میلیارد ریال به‌منظور تجهیز تالار گلشن بجنورد

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری گلشن با تغییراتی عمده و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اوایل اسفندماه در دست تجهیز و بهسازی است.

وی افزود: تغییرات داخلی مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد شامل تعویض فرشینه‌ها، تعویض صندلی و کف سازی است.

فرخنده اظهار داشت: مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل ردیف 180 ملی و مازاد بر بودجه‌های پیش‌بینی شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب اسناد خزانه اسلامی جذب شده است./303/9314/ب1

ارسال نظرات