۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۸۷۱۲۶
توسط حجت الاسلام علم الهدی صورت گرفت؛

معرفی نماینده مجمع جهانی تقریب در سیستان و بلوچستان

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آغاز فعالیت رسمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای فعالیت بیشتر در استان با مشورت با نماینده ولی فقیه تصمیم گرفته شد تا حجت الاسلام راهداری به عنوان نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان شروع به فعالیت کند.
سید حامد علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان نهادی بین المللی و یادگار مرحوم آیت الله بروجردی است.

وی با تشریح اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما به دنبال حرکت تشکیل امت واحده و ایجاد اتحاد بین جوامع و فرق اسلامی هستیم و برای رسیدن به این هدف نیاز به همراهی و همکاری همه بزرگواران داریم.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: این هدف مقدس، متکی به ریشه‌های استوار کتاب و سنت و مبتنی بر صلاح جمع و فرد است و با ممانعت از ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان، مانع کنار رفتن عنایت الهی و سست شدن ایمان‌ها وذلت و شکست مسلمانان و تسلط اجانب بر کشورهای اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به فضای حاکم بر جهان اسلام ابراز داشت: در این برهه که ملت‌های مسلمان، در پرتو حرکت بیداری اسلامی به وجود دشمن مشترک و نیات شوم آن پی برده‌اند لازم است برای خنثی کردن ترفندهای تفرقه افکنانه دشمنان و بالابردن عظمت اسلام فداکاری و مجاهدت کرد و با توحید کلمه به سوی مقصد بزرگ الهی وعظیم عقلانی حرکت کرد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: با بسط عقلانیت دینی می‌توان به رفع شبهات نظری رسید و بر اساس آن است که با یافتن زبان مشترک، ارتباطات درونی امت اسلامی گسترش پیدا می‌کند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: وحدت یک فرآیند و وظیفه عمومی است؛ به همین دلیل مجمع تقریب به تنهایی توانایی رسیدن به هدف را ندارد لذا دست نهادهای همسو و دغدغه مندان این عرصه را برای کمک می فشاریم.

وی از آغاز فعالیت رسمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای فعالیت بیشتر در استان با مشورت با نماینده ولی فقیه تصمیم گرفته شد تا حجت الاسلام راهداری به عنوان نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان شروع به فعالیت کند./831/202/ب1

 

ارسال نظرات