۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۱۲۳
امام جمعه قزوین:

رباخواری جنگ با خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: در قرآن کریم آمده است که رباخوار در جنگ با خداوند است و اگر در جامعه‌ای جریان پیدا کند، آن جامعه را به انحطاط و نابودی می‌کشاند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار حمید رضا حاجی ‌بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی، عدالت را رمز مشترک دغدغه‌مندان انقلاب، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: نباید اجازه دهیم عدالت در جامعه آسیب ببیند و امروز هم باید عدالت رمز مشترک دغدغه‌مندان انقلاب و نظام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت این که مردم وقتی ظلم و بی‌عدالتی را در جامعه مشاهده می‌کنند اعتمادشان نسبت به انقلاب تضعیف می‌شود، ابراز کرد: مسؤولان باید در راستای تحقق عدالت و مبارزه با تبعیض و ظلم دغدغه جدی داشته باشند و دغدغه‌مندی آن‌ها به صورت عملی برای مردم قابل مشاهده باشد.

خطیب ‌جمعه استان صدور انقلاب را از اهداف والای نظام برشمرد و تأکید کرد: صدور انقلاب با توجه به الگوی انقلابی بودن محقق خواهد شد و این الگو زمانی قابلیت صدور دارد که برگرفته از سیر انبیا (ع)، ائمه اطهار (ص) و امام علی (ع) باشد.

وی در ادامه تبیین سیره و سنت حکومتی و ساده زیستی امام علی (ع) را یکی از ضروریات حکومت و نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید فرهنگ جامعه به سمتی هدایت شود که اشرافی‌گری در بدنه مسؤولان و جامعه نفوذ پیدا کند و در نهایت تبیین سیره و سنت امام علی (ع) با مشکل مواجه شود.

کارشناس حوزوی توجه به اقتصاد اسلامی و پرهیز از نظام ربوی را ضروری دانست و اذعان کرد: در قرآن کریم آمده است که رباخوار در جنگ با خداوند است و اگر در جامعه‌ای جریان پیدا کند، آن جامعه را به انحطاط و نابودی می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اهمیت این‌که نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند، اضافه کرد: رباخواری عواقب خطرناکی به همراه دارد و تمام ابعاد آن جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و مسؤولان باید برای این پدیده چاره‌ای بیندیشند.

وی در پایان قانون‌مداری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: متأسفانه شاهدیم که برخی‌ها برای چپاول بیت‌المال قانون را دور می‌زنند اما از این معنا غافل هستند که استراتژی دور زدن قانون، استراتژی صهیونیستی است./853/102/ب1

ارسال نظرات