۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۸۷۱۱۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

سخن از وحدت از باب تاکتیک نیست/ انتخابات باشکوه نشانه حیات اجتماعی است

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه سخن از وحدت از باب تاکتیک نیست، گفت: وحدت مبتنی بر قرآن و سنت رسول الله مد نظر ما است؛ حیات قرآن نیز به معنای پیوستگی است.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: موضوعی در قرآن مطرح شده است که باید استجابت شود و داعی آن خداوند و رسول مکرم هستند.

وی ادامه داد: این دعوت، دعوت به حیات و غیر ایمان است؛ البته ایمان نیز مایه حیات است اما چه دعوتی است که برای حیات ارزشمند است؟! معلوم می‌شود که همه گویندگان «لا اله الا الله» زنده نیستند.

آیت الله سلیمانی علم انسان را فاقد حیات دانست و عنوان کرد: پس از این همه رشد، علم ماهیت حیات ندارد و هنوز بشر از حیات چیزی جز آثار یعنی حس و حرکت نمی‌فهمد؛ حیات حقیقتی است که خلقت آن به خودش نسبت داده شد.

وی حیات اجتماعی را هدف قرآن خواند و اظهار داشت: اگر ما در خطبه خود حیات اجتماعی را به مردم منتقل کنیم به هدف خود می‌رسیم؛ اما حیات فردی را خدا می دهد و خود او آن را می‌گیرد؛ جامعه شناسان حیات فردی و اجتماعی را تا حدی مشترک می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر در جامعه اقوام و احزاب در یک مسیر و هدف برای رسیدن به مقصد نهایی هماهنگ نباشند آن جامعه فلج است؛ جامعه ای ترقی دارد و پویا است که تمام اعضای جامعه در راستای یک هدف گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مصادیق پویایی است، ابراز داشت: بهترین انتخابات و مشارکت بالای 80 درصد در کشور ما نشان از حیات اجتماعی آن دارد.

امام جمعه زاهدان با تأکید بر دعوت خدا به وحدت افزود: خدا و پیامبر ما را دعوت کرد تا به حبل الهی اعتصام کنیم؛ خدا نعمت را بر ما تمام کرده است زیرا بالاترین فرهنگ و تمدن و عالی ترین پیامبر را بر ما قرار داده است در این شرایط باید دید چقدر به حیات و وحدت رسیده ایم.

وی با وصف شرایط تریبون نماز جمعه خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه غنیمت و فرصت است اما هر کدام از موارد وحدت، تفرقه، صمیمیت و عداوت می‌تواند از آن نتیجه شود و این امر به نوع نگاه امام جمعه برمی‌گردد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه سخن از وحدت از باب تاکتیک نیست، تصریح کرد: وحدت مبتنی بر قرآن و سنت رسول الله مد نظر ما است؛ حیات قرآن نیز به معنای پیوستگی است که در استان هر قدر شکل گرفت برکات آن نیز حاصل شده است.

وی در ادامه به ضرورت پرداختن به مسائل اقتصادی در نمازهای جمعه پرداخت و اذعان داشت: اقتصاد از دین جدا نیست، اگر اقتصاد اساس نباشد اما رکنی برای بقای نظام است؛ اسلام نیز سیستم است یعنی اعتقاد با اخلاق، اخلاق با اقتصاد، اقتصاد با سیاست و همه باهم ارتباط دارند و اعتقاد و اخلاق باید در تمام امور جایگاه خود را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: خطبه شما باید تشویق مردم برای سرمایه گذاری در استان باشد تا واحدهای صنعتی کوچک و نیمه بزرگ را فعال کند.

وی در پایان گفت: شما وارثان انبیا و مرزبان و تغذیه کننده معنوی جمعه در تریبونی قرار دارید که با پایگاه قوی مردمی و حکم ولی فقیه شکل پیدا می کند./202/831/ب1

ارسال نظرات