۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۷۱۰۳
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان برای چهارمین بار در فروردین 96

هاشمی گفت: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اقدامی استثنایی که تنها برای استان خراسان رضوی رخ داده است، فروردین‌ماه در چهارمین سفر خود به استان بندر 2.5 میلیون تنی شهید بهشتی چابهار را افتتاح خواهد کرد و نیز از طرح آبیاری نوین 21 هزار هکتار بهره‌برداری می‌کند.
علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: شما ائمه جمعه نقش ارزشمندی در تنویر افکار جامعه دارید.

وی دین را مایه اقتدار دانست و اظهار داشت: انسانی که بر مدار دین و باور باشد اقتدارساز است؛ اقتدار امروز ما در جامعه جهانی حاصل عزت برگرفته از باور و اعتقاد است که اراده بودن بر صف واحد و یکصدایی را شکل داده است.

هاشمی با بیان اینکه این ملت بر رسالت نبی خود و بزرگان دینی است، بیان کرد: رسالت شما ائمه جمعه امروز بسیار دشوار است زیرا برخی تلاش دارند در مسیر حق انحراف ایجاد کنند اما شما که آماده سوختن هستید تا شمع اسلام روشن شود باید با نور قرآن هدایتگری کنید.

وی ابراز داشت: اگر نقش عالمان دینی نبود امروز امنیت سیستان و بلوچستان به زیبایی بر نگاه‌ها نمی‌نشست؛ این استان منادی وحدت بر پایه آگاهی و شعور انسانی است؛ این نقش‌آفرینی در شرایط مختلف تولید امنیت کرده اما نمی توان نقش نیروهای امنیتی را نادیده گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان مردم را سرمایه خواند و اذعان کرد: این استان سرمایه‌های ارزشمندی دارد که اول مردم و آداب و رسوم آنان، دوم هویت و تمدن و سوم جاذبه طبیعی است.

وی از سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان برای چهارمین بار خبر داد و افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اقدامی استثنایی که تنها برای استان خراسان رضوی رخ داده است، فروردین‌ماه در چهارمین سفر خود به استان بندر 2.5 میلیون تنی شهید بهشتی چابهار را افتتاح خواهد کرد و نیز از طرح آبیاری نوین 21 هزار هکتار بهره‌برداری می‌کند.

هاشمی سمینار ائمه جمعه اهل سنت را فرصتی مناسب برای تدارک حضوری شایسته در انتخابات توصیف کرد و گفت: انتخابات ثمره گردش آرای شما است از همین فرصت می توان برای خرد جمعی و مشارکت و بهگزینی استفاده کرد؛ ضمن اینکه حضور شما در عرصه ملی با موج آراء در صندوق‌ها مطلوب رهبری، ملت، نظام و دولت است./203/831/ب1

ارسال نظرات