۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۷۰۹۷
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری طرح آرامش بهاری در 39 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای 98 بقعه متبرکه است که از این تعداد تنها 39 بقعه برای طرح آرامش بهاری فعال می باشد و مراسم ایام نوروز به طور کامل دراین بقاع برگزار می شود.
طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه استان مرکزی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بقاع متبرکه و مساجد بین راهی استان برای میزبانی از مسافران و زائران در ایام نوروز آماده شده است.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری، گفت: خراسان جنوبی دارای 98 بقعه متبرکه است که از این تعداد تنها 39 بقعه برای طرح آرامش بهاری فعال می باشد و مراسم ایام نوروز به طور کامل دراین بقاع برگزار می شود و طلاب و روحانیان اعزامی نیز در این بقاع سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سخنرانان اعزامی از 28 اسفندماه تا 16 فروردین ماه سال آینده در بقاع متبرکه به سخنرانی می پردازند، افزود: زائرسراهای 34 بقاع متبرکه برای اسکان موقت مسافران تدارک دیده شده اند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در 28 بقاع متبرکه ایستگاه صلواتی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین 34 خیمه معرفت در ایام نوروز برپا می شود که در این خیمه ها از ظرفیت 42 روحانی اعزامی به خراسان جنوبی که در قم آموزش های تخصصی لازم را دیدند استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: برپایی دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در 37 بقعه، نمایشگاه آرامش بهاری در 38 بقعه، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، برپایی غرفه حجاب و عفاف، برپایی خیمه بصیرت، برپایی خیمه کودک و برگزاری مشاوره خانواده از جمله برنامه ها در طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 6 روحانی مستقر در بقاع متبرکه حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: امید داریم تا 2 سال آینده تمام امکانات خود را در 98 بقعه استان فراهم کنیم تا بتوانیم در تمام این بقاع میزبان زائران و مسافران باشیم.

حجت الاسلام هاشمی به چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ثبت نام در این مسابقات از یکم بهمن ماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 461 نفر از استان در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآن کریم برای خواهران در 11 رشته و برای برادران در 16 رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: مسابقات در تمام شهرستان های استان در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و مرحله استانی این مسابقات نیز مرداد ماه با حضور 800 نفر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: خراسان جنوبی محدود استانی در کشور است که دارای مدرسه تخصصی حفظ قرآن می باشد، در این مدرسه حدود 40 نفر قرآن پژوه داریم./202/880/ب1

ارسال نظرات