۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۰۶۴
امام جمعه بجنورد:

جذب حداکثری و دفع حداقلی رویکرد خادمان نماز جمعه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خادمان نماز جمعه سفیران نور و منادیان معنویت و تقوا در جامعه هستند، گفت: باید دفع حداقلی و جذب حداکثری جوانان به نماز جمعه رویکرد فعالان این بخش باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست اعضای واحد خواهران ستاد نماز جمعه بجنورد، اظهار کرد: نماز جمعه هم تقوی و هم کارهای نیک را در جامعه می‌گستراند؛ از این‌ رو محیط مصلی باید به‌ گونه‌ای باشد که مردم را به سمت خوبی‌ها هدایت کند.

وی با اشاره به آیه «تعاونوا علی البر والتقوی»، افزود: در سایه تعاون و همکاری مؤمنان است که زمینه گسترش تقوا و خوبی‌ها در سطح جامعه فراهم می‌شود و به همین دلیل خادمان ستادهای نماز جمعه با همکاری و تعاون خود در ثواب نمازگزاران نماز جمعه شریک هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اعضای ستاد نماز جمعه با فضاسازی و آراستن محیط مصلی به نحو مطلوب، زمینه‌های آرامش خاطر نمازگزاران را فراهم کرده و سبب دلگرمی نمازگزاران می‌شوند.

وی با قدردانی از واحد خواهران ستاد نماز جمعه بجنورد، اضافه کرد: زحمات بی‌دریغ و بی‌منت خواهران در برگزاری هر چه بهتر نماز جمعه و اطلاع‌رسانی‌های دقیق و به‌ موقع آنها شایسته قدردانی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سعی همه دست‌اندرکاران ستاد نماز جمعه بر این است که زیبایی‌های اخلاقی و تقوا در جامعه بیشتر گسترده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خادمان نماز جمعه سفیران نور و منادیان معنویت و تقوا در جامعه هستند، تصریح کرد: باید دفع حداقلی و جذب حداکثری جوانان به نماز جمعه رویکرد فعالان این بخش بوده و برای تحقق این مهم همت مضاعف داشته باشند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه، افزود: ما خادمان نماز جمعه نباید بگذاریم جوانان طعمه دشمنان شوند.

وی تأکید کرد: نماز جمعه حافظ صیانت اجتماعی جامعه اسلامی بوده و انسان‌ها را به قرب الهی و دوری از شیاطین دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: نماز جمعه قله عشق به اهل بیت(ع) است؛ زیرا ما مسلمانان هر چه داریم از اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نهری برای شست و شوی نفوس انسان‌ها است، افزود: در این میان خادمان ستاد نماز جمعه، فرشتگان آماده‌سازی باند پرواز مؤمنان به‌ سوی معراج بوده و در ثواب نمازگزاران شریک هستند./9314/202ب2

ارسال نظرات