۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۰۶۲
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

علما مردم را از نقشه‌های شوم دشمن آگاه کنند/ تفرقه سبب شکست است

مولوی عبدالحمید تفرقه را سبب شکست دانست و گفت: ما علما باید در برابر درگیری اقوام و مذاهب به مردم بیداری دهیم تا گرفتار نقشه‌های شوم دشمن نشوند چرا که این اختلافات برای خود اسلام ضرر دارد و سبب نقصان و شکست است.
مولوی عبدالحمید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: امروز مشکل بزرگ جامعه و بلوای عمومی جهان اسلام، عدم مسؤولیت پذیری و مسؤولیت شناسی است.

وی ادامه داد: عموم انسان‌ها مسؤولیت‌هایی دارند و چون عاقل هستند، رسالت‌هایی بر دوش دارند اما در این میان، علما سنگین ترین مسؤولیت را بر عهده دارند؛ چون مردم به سخن علما اعتماد دارند و آنان را شاهد می‎دانند.

مولوی عبدالحمید مسؤولیت علما را سرنوشت‌ساز خواند و عنوان کرد: مسؤولیت علما همان مسؤولیت انبیای الهی است؛ آنان سربازان و محافظان دین هستند.

وی افزود: اگر عالمان دینی به درستی به وظایف خود عمل کنند دنیا گلستان می‌شود؛ بنابراین باید مسؤولیت خود را بدانیم و به آن عمل کنیم؛ چون علما بیش از همه از خدا می‌ترسند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان ابراز داشت: امروز دشمن میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا مسلمانان را متفرق کنند و فرهنگ و تمدن آنان را تغییر دهد؛ غرب با ابزاری مانند ماهواره سعی دارد بی حیایی، فساد و بی حجابی را ترویج کند؛ در حالی که اینها اموری خلاف فطرت و دستورات همه ادیان است؛ در چنین شرایطی وظیفه علما سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ما برای تمام اقشار مردم و اقوام و مذاهب برنامه دارد؛ از سوی افراد خودمان با زبان خودمان به ما هجوم آورده‌اند؛ مصرف مواد مخدر و مشروبات، سرقت، ربا و رشوه را عادی جلوه می‌دهند و اگر علما به میدان نیایند فساد فراگیر می‌شود؛ در نتیجه بازار کساد و ظلم زیاد خواهد شد.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و تفرقه ایجاد کنند و با این کار به اهداف فرهنگی و اقتصادی خود برسند و بر جهان سلطه پیدا کنند؛ از این رو علما هستند که باید مردم را از خدا بترسانند و با شناخت زیاد نسبت به مسائل هدایتگری کنند.

وی تفرقه را سبب شکست دانست و گفت: ما علما باید در برابر درگیری اقوام و مذاهب به مردم بیداری دهیم تا گرفتار نقشه‌های شوم دشمن نشوند چرا که این اختلافات برای خود اسلام ضرر دارد و سبب نقصان و شکست است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با بیان اینکه عالمان دین باید از امنیت پاسداری کنند، تصریح کرد: امروز با تلاش مسؤولان و معتمدان، امنیت استان در شرایط خوبی قرار دارد؛ ضمن اینکه حفظ وحدت سبب سربلندی سیستان و بلوچستان شده است.

وی در پایان با اشاره به آیات قرآن اذعان داشت: علما باید در سه محور تلاوت قرآن، اقامه نماز و تلاش برای حل مشکلات مردم به نحوی شایسته به وظیفه خود عمل کنند./202/831/ب1

ارسال نظرات