۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۷۰۶۱
عضو مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد؛

انفاق راه ایجاد صمیمیت اجتماعی

حجت‌الاسلام رضوانی نسب همیاری اجتماعی را از مصادیق انفاق معنوی برشمرد و گفت: اگر افراد با نیتی خالصانه به یکدیگر انفاق کنند، آثار صمیمیت در روابطشان آشکار می شود.
انفاق
حجت الاسلام عباس رضوانی نسب

حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه ایام عید بهترین زمان برای همیاری اجتماعی در جامعه است، گفت: در این ایام دید و بازدیدهای فامیلی بیشتر صورت پذیرفته و افراد صمیمانه‌تر کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این مهم زمینه‌ای برای مشورت‌ها، همفکری‌ها و مسائل دیگر که این سنت زیبا از صدر اسلام نیز وجود داشته است.

انفاق سبب صمیمیت می‌شود

نماینده طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسأله انفاق محبت و صمیمیت‌ را میان اعضای فامیل و آشنایان تحکیم می‌بخشد، اظهار داشت: انفاق دارای دوجنبه مادی و معنوی است و صرفاً مربوط به مادیات نیست؛ بنابراین نمی‌توان آن را ویژه ثرتمندان دانست.

وی افزود: از جنبه‌های معنوی انفاق می‌توان به همفکری‌ها و ایده‌پردازی‌های سازنده در سطح جامعه اشاره کرد؛ به بیان دیگر انسان با در قرار دادن دانش و عقلانیت خویش در اختیار سایر مردم به ویژه فامیل و بستگان نزدیک به‌یقین انفاقی از جنس معنوی انجام داده است.

به جنبه‌های معنوی انفاق در جامعه توجه نمی‌شود

حجت‌الاسلام رضوانی نسب با ابراز تأسف از اینکه در جامعه کمتر به جنبه‌های معنوی انفاق توجه می‌شود، عنوان کرد: افراد بسیاری از قشر تحصیل کرده جامعه از جمله پزشکان می‌توانند برای اینکه انفاق معنوی داشته باشند برای ایام تعطیلات عید به روستاها و شهرهای خودشان سفر کنند و با ارائه خدمات خالصانه و صمیمانه، افراد آن مناطق را از علم، دانش یا مهارت خود بهره‌مند سازند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به پاداش انفاق اشاره کرده و بر این مسأله تأکید فراوانی داشته است که از جمله پاداش‌های افراد انفاق‌ کننده اعم از مادی یا معنوی می‌توان به بخشش گناهان، آرامش روحی دنیوی و اخروی و برکت در اموال اشاره کرد.

در انفاق کردن منت نهادن جایی ندارد

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه در انفاق کردن نباید بر افراد منت نهاده شود، ابراز داشت: اگر افراد با نیتی خالصانه و قلبی پاک به دور از ریاکاری به همدیگر هدیه یا حتی صدقه بدهند و قصدشان از انجام دادن این امور فقط رضای خداوند باشد به‌یقین اثرات صمیمیت در روابطشان بیشتر جلوه‌نمایی می‌کند./841/ت302/س

ارسال نظرات