۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۷۰۵۰
امام جمعه موقت زاهدان:

ائمه جمعه پناهگاه مردم و مرزبانان نظام هستند

حجت الاسلام راهداری گفت: ائمه جمعه مرزبانان نظام و ملجأ و پناهگاه مردم به شمار می‌روند.
حجت الاسلام احمد راهداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستیم که انقلاب اسلامی به رهبری امام به پیروزی رسید و لطف و کرم الهی شامل حال ملت شد.

وی نماز جمعه و تریبون آن را مقدس دانست و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب ارگان‌های مختلفی روی کار آمدند که یکی از آنها ستادهای نماز جمعه کشور بود؛ این نهاد به همان قدر که نظام مقدس است، دارای ارزش است.

حجت الاسلام راهداری ویژگی‌های ائمه جمعه را برشمرد و اظهار داشت: ائمه جمعه مرزبانان نظام هستند چرا که نقطه رفیع نظام، نمازهای جمعه هستند؛ آنان ملجأ و پناهگاه مردم به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: سخن، کلام و خطبه ائمه جمعه از خودشان نیست بلکه سخن نظام است و دوست و دشمن به آن توجه دارند؛ از این رو هم باید در خواندن خطبه دقت شود و هم به نایبان جمعه توصیه‌های لازم صورت گیرد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان وظیفه اساسی ائمه جمعه را کمک به مردم خواند و عنوان کرد: اگر مردم با شما سخن می‌گویند و درددل دارند، به خاطر این است که شما را به عنوان حلال مشکلات خود می‌بینند؛ بنابراین باید برخی از مشکلات نظام توسط شما برطرف شود.

وی ابراز داشت: امروز اگر نیروی انتظامی گله دارد که برخی دوربین‌های نصب شده را از بین می برند باید در نماز جمعه تذکر شود تا مردم بدانند که این دوربین‌ها برای مدیریت تردد و حفظ جان آنها است.

امام جمعه موقت زاهدان خاطرنشان کرد: استفاده درست از منابع طبیعی باید در 400 تریبون نماز جمعه استان تبیین شود تا مورد خدشه قرار نگیرد.

وی افزود: مسأله بیمه که خدمتی از سوی نظام به مردم است، باید برای مردم واکاوی شود تا بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام راهداری بیان کرد: وظیفه ائمه جمعه نسبت به خون شهدا بسیار سنگین است؛ زیرا نمازهای جمعه و خطبای آنها می‌توانند امنیت، آرامش، اخوت و همدلی را به ارمغان بیاورند و به حمد الهی جامعه امروز ما نیز همین‌گونه است./831/202/ب2

ارسال نظرات