۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۷۰۴۲
همزمان با ایام البیض؛

طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد این استان خبر داد و گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در مساجد استان برگزار می ‌شود.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری 

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در مساجد این استان خبر داد و گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در مساجد استان برگزار می ‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح که از سال های گذشته در ایام البیض و اعتکاف اجرا می ‌شود اساتید قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتکفان به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می ‌شوند.

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری ختم دسته جمعی قرآن از سوی معتکفان، اجرای تلاوتهای زنده قرآن و اذان و بیان نکات تفسیری از سوی مبلغان و تلاوت ترتیل خوانی سوره‌های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌ های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای هر مسجد یکی از مدیران مؤسسات یا خانه‌های قرآن به عنوان مدیر قرآنی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

پرتوی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌ های به عمل آمده در روزهای اعتکاف از اساتید و مربیان قرآن به منظور آموزشهای قرآنی و ایجاد فضای قرآنی بیشتر در مساجد پذیرای معتکفان استفاده می ‌شود.

وی گفت: مسابقه قرآنی با عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف» با محوریت «ترجمه و مفاهیم سوره های دَهر و حُجرات» و «متن و ترجمه خطبه متقین معروف به خطبه همام» برای نخستین بار در مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرآن بهترین و ارزشمندترین پناهگاه در مقابل هجمه‌ های فرهنگی و مظهر نواندیشی است، گفت: همه باید دوشادوش متولیان دستگاه‌های فرهنگی در توسعه فرهنگ دینی و قرآنی تلاش کنند.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: فرهنگ قرآنی پایه سعادت و کمال جامعه اسلامی است و هر اندازه برای تقویت این سرمایه معنوی گام برداریم به جا است./303/9457/ب1

ارسال نظرات