۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۸۷۰۳۱
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد؛

تشکیل پایه 10 حوزه در استان بوشهر همزمان با سال تحصیلی جدید

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در سال آینده که دهمین سال فعالیت حوزه علمیه بوشهراست، تمام مراحل و سطوح حوزوی را در استان داریم که این هم یک موفقیت است و هیچ گونه نیاز و حضوری به مهاجرت به استان ها نخواهیم داشت.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری امروز در نشست خبری به تشریح فعالیت های حوزه علمیه در سال 95 پرداخت و گفت: طرح اعزام مبلغان و مشاوران به مدارس متوسطه و دبستان، مورد استقبال مدیران و دانش آموزان قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: طرح بینات، طرح تبلیغی جهت حمایت طلابی است که در مدارس حضور پیدا می کنند و در مدارس، مساجد و مکان های عمومی که امکان تبلیغ داشته باشد فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه برنامه هایی جهت تربیت مربی و نقد فرقه های انحرافی صورت گرفته است، اظهار داشت: از طلاب و اساتیدی که شرایط لازم را دارا بوده اند، دوره های لازم را گذرانده اند.

وی درباره همایش ها و نشست هایی که در سال 95 برگزار شده‌اند، توضیح داد: مهمترین همایش ها حوزه انقلابی و تبیین و مفهموم حوزه انقلابی و راهکارهای رسیدن به آن ها که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود و نشست مقابله با نفوذ دشمن در مراکز فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه در سال جاری برگزار شده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه طلاب در جشنواره علمی پژوهشی در سطح استانی و کشوری موفقیت هایی کسب کردند، ابراز کرد: ایجاد ارتباط اساتید حوزه های علمیه و دانشجویان، برگزاری نشست هم اندیشی از سوی دانشگاهیان و راهکارهایی جهت ارتقای فرهنگ جامعه ارائه شد.

وی اضافه کرد: برنامه ای جهت فضای مجازی در حوزه های علمیه کشور در حال برنامه ریزی است که طبق این برنامه به صورت اصولی و جدی برنامه های آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به طرح سراسری هدفمندی شهریه، اظهار داشت: این طرح به صورت سراسری در حوزه ها علمیه کشور اجرایی می شود و به نقطه عطفی در حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها که بسیاری از طلاب و اساتید سطوح عالی حضور دارند، تبدیل می شود، از این رو ارتقاء و تحول بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: نزدیک به 60 نفر از اساتید حوزه های علمیه در طی یکسال آموزش های مشاوره و راهنمایی لازم را دیده اند و بعد از دوره های تکمیلی مرکز مشاوره اسلامی در استان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه طرح استادیاری در استان برنامه ریزی و اجرا شده است، تأکید کرد: طلاب مدارس به عنوان استادیار آموزش دیده اند که تبدیل به استاد خواهند شد و مزیت این کار این است که اعزام استاد از استان قم را کاهش می یابد.

وی افزود: در سال آینده که دهمین سال ما شکل خواهد گرفت، تمام مراحل و سطوح حوزوی را در استان داریم که این هم یک موفقیت است و هیچ گونه نیاز و حضوری به مهاجرت به استان ها نخواهیم داشت.

وی از آغاز ثبت نام پذیرش حوزه علمیه برادران استان برای سال تحصیلی 97 ـ 96 خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر از برادران واجد شرایط تا 15 فروردین ماه ثبت نام به عمل می آورد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال آینده اولین رشته تخصصی کلام اسلامی و عقائد اسلامی در استان راه اندازی خواهد شد و پایه 10 در استان خواهیم داشت./833/202/ب2

ارسال نظرات