۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۹۹۸
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي هرمزگان:

پیروی از الگوی غربی عزت زنان را زیر سؤال می ‌برد

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: حرمت و عزت بانوی ایرانی با پیروی از الگوی فرهنگی غرب زیر سؤال می ‌رود.
حجت الاسلام فخرایی زن مسلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمود فخرايي مسؤول نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي هرمزگان امروز در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تکیه بر متون اسلامی در الگوبرداری از حضرت زهرا (س) و دوری از مسائل فرعی و پرداختن به مسائل اصلی یعنی همسرداری و خانه ‌داری تاکید دارند.

وی با بيان اينكه اسلام به عفاف و حجاب تاكيد بسيار داشته است افزود: حجاب و عفاف مقوله اي است كه در آيات براي مرد و زن توصيه شده و در نظام اداري ما رعايت حقوق شهروندي و عفاف و حجاب تاكيد شده است.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به مقام شامخ زن در دین مبین اسلام بیان داشت: مقام و منزلت بانوان در اسلام و در جامعه ایرانی جایگاهی والاست.

وی تصریح کرد: نگرش به زن در دین مبین اسلام نگاهی محترمانه، تکریمانه و عالمانه بوده و جایگاه بسیار ممتاز و رفیعی دارد.

حجت الاسلام فخرایی بیان کرد: با توجه به اینکه زنان ایرانی در خانواده‌ ها نقش محوری دارند، به عقیده آنان بزرگترین روش برای شکست جمهوری اسلامی ایران سستی کانون‌ های خانواده به شمار می‌ رود.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زنان اظهار داشت: ایشان به حذف نگاه غربی در بحث جایگاه زن و عدم الگوبرداری از الگوی فرهنگی غرب تاکید کردند.

حجت الاسلام فخرایی ادامه داد: اگر این الگو در جامعه ای رسوخ کند، حرمت و عزت بانوی ایرانی زیر سؤال می ‌رود.

وی با ابراز تاسف از اینکه دشمنان استکباری به ویژه آمریکا و اسرائیل در صدد ضربه زدن به زنان و سست کردن جایگاه آنها در خانواده‌ های ایرانی هستند، افزود: غرب و جهان استکبار به صراحت اعلام کرده ‌اند که برای از بین بردن جامعه ایرانی به جای توسل به بمب و موشک باید خانواده ‌ها را از بین برد.

در ادامه این همایش، امید ذاکری مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: يكي از بندهاي سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي مشاركت مردم است كه اين اداره‌ كل به درستي از همكاري مردم در تمام زمينه‌هاي حفاظت و حمايت از منابع طبيعي، آبخبزداري و حفاظت از اراضي ملي بهره گرفته است.

وی افزود: براي ارتقای سيستم پاسخگويي به ارباب رجوع، كلاس‌ هاي آموزشي طرح تكريم ارباب رجوع و سلامت اداري برگزار شده و 25 فعاليت در بحث پاسخگويي به ارباب رجوع به دفاتر پيشخوان واگذار شده و سامانه پيامكي براي آشنايي ارباب رجوع با اقدامات اداره‌كل راه اندازي شده است.

سپس، بهروز اکرمی معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري هرمزگان گفت: بهترين صيانت از حقوق شهروندي اصلاح فرايندهاست، اگر شيوه انجام فراينده‌ها صحيح باشد از ضايع شدن حقوق مردم جلوگيري مي شود.

وي افزود: اگر كاركنان دولت در سراسر دنيا فرايند انجام كارها را شفاف سازي كنند و مردم را ناظر عملكرد و افكار خود بدانند فساد اداري در ادارات رخ نخواهد داد./202/851/ب1

ارسال نظرات