۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۹۶۸
آیت الله سعیدی:

حفظ روحیه انقلابی و ضد استکباری اساس اعتقاد خادمان اعتاب مقدس است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت: ما خادمان حرم هستیم باید روحیه ضد استکباری و ضد ظلم و کمک به محرومان و اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش را همواره حفظ کنیم.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار نمایندگان تولیت اعتاب مقدس در سومین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم  ضمن تسلیت به مناسبت رحلت حضرت ام البنین مادر حضرت ابالفضل العباس(ع) و شهادت جمعی از زائران عراقی در سوریه گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید بنی اسرائیل برای گرفتن روحیه در جنگ ها صندوقی از آثار حضرت موسی(ع) به همراه داشتند؛ بر این اساس قرآن با بیان این حقیقت تاریخی و تصریح به نشانه های الهی در این جرین تاریخی به دنبال ترویج این فرهنگ در بین مومنان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)،  مضجع شریف ائمه اطهار و امامزادگان را به تابوت عهد تشبیه کرد و عنوان داشت: خداوند در اسلام مقرر کرد اولیای الهی و ائمه و امامزادگان درون صندوقی به نام ضریح مستقر شدند که برای ما آیه ای از آیات الهی محسوب می شوند. در صندوقی که نزد اهل یهود بود خداوند می فرماید که یک وسیله آرامش و آسودگی قرار داشت؛ در این ضریح های مطهر نیز اولیای خدا قرار دارند که بسیار بیشتر از صندوق بنی اسرائیل برای ما آرامش دارند.

 آیت الله سعیدی با اشاره به این که رزمندگان ما در دفاع مقدس و همچنین عراق و سوریه به اهل بیت متوسل شده و با روحیه فراوان به جنگ دشمن می رفتند، اظهار داشت:  در احترام به این اعتاب مقدس و حرم ها طبق صریح قرآن با اعتقاد عمل می کنیم و وهابی ها و تکفیری ها با نص صریح قرآن مخالف هستند؛ بر این اساس اهانت به صندوق بنی اسرائیل سبب شد تا این صندوق از آنها دور شود.

وی ادامه داد: اهانت به ضریح های مقدس پذیرفتنی نیست. ما باید در حفظ و نگهداری از اعتاب مقدسه با توجه به اهدافی که اهل بیت به خاطر آن به شهادت رسیدند، وظایف خود را انجام دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که صاحبان این ضریح ها در راستای اعتلای کلمه الله، به عدالت رسیدن مردم، قطع شدن دست ظالمان و همدم شدن با محرومان به شهادت رسیدند، گفت: ما هم که خادمان حرم هستیم باید روحیه ضد استکباری و ضد ظلم و کمک به محرومان و اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع)  تلاش‌مان را همواره حفظ کنیم.

وی افزود: اگرچه اهل بیت(ع) به طور پراکنده در جهان در حرم ها و ضریح های مطهر دفن شده اند اما همه آنها وحدت دارند و این درسی برای ما است که باید در راستای وحدت و کمک به یکدیگر تلاش کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به این که همه ما به عنوان خدمتگزار آستان های مقدس، تجربه هایی داریم که باید در این نشست ها به یکدیگر منتقل کنیم، ابراز کرد: نشست ها و جلسات و هم اندیشی ها برای مومنان و کسانی که به عنوان زائر به حرم می آیند باعث دلگرمی است؛ بر این اساس باید راهکارها و برنامه هایی که سبب انسجام اعتاب مقدس می شود را جستجو و بر آنها تأکید کنیم. دشمنان ما به شدت از این نشست ها عصبانی هستند و به شکل‌های مختلف سعی می کنند در برابر وحدت در این جلسات جلوگیری کنند زیرا از وحدت ما به شدت نگران هستند.

امام جمعه قم با اشاره به این که در زمان اهل بیت(ع) هر کدام از این اعتاب مقدسه دارای ظرفیت هایی بودند که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم، گفت: ایران اسلامی از رهبری نظام تا همه اعتاب مقدسه و مردم هیچ ادعایی ندارند جز اینکه برای همه شیعیان و مسلمانان جهان خدمتگزار هستند. امیدواریم از این فرصت ها استفاده کنیم و جلسات به صورت مستمر  و منسجم برگزار شود./837/ 202/ص

ارسال نظرات