۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۸۶۹۰۴
امام جمعه بندرلنگه:

دغدغه مسؤولان توجه به آرمان های شهدا باشد

امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه هیچ مسؤولی نمی‌ تواند ادعا کند که حق شهدا را نسبت به خانواده آنان ادا کرده ام، گفت: امام خمینی(ره) فرمود امتی که شهادت دارد هیچ‌ گاه اسارت ندارد و آمریکا چون شهادت ندارند زود اسیر می‌ شوند.
آیت الله رکنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندرلنگه ظهر امروز در مراسم روز بزرگداشت شهدا، با بیان اینکه شهدا و خانواده‌ های آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: مسؤولان و مردم قدردان ایثارگری‌ های شهدا و خانواده های این بزرگواران هستند و راه شهیدان را با اهتمام ویژه‌ ای ادامه داده و می‌ دهند.

وی افزود: رشادت و ایثارگری که شهدا در هشت سال دفاع مقدس متحمل شدند با هیچ زبانی قابل توصیف نیست زیرا آنها بالاترین ایثار را که نثار جان خودشان بود، انجام دادند.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: شهدا شمع های روشن جبهه حق و توحید هستند، خون شهدا بود که نظام اسلامی را استحکام بخشید و ما باید بیندیشیم که آیا راه آنها را به درستی ادامه می دهیم یا نه.

حجت الاسلام رکنی یادآور شد: محور جهاد شهدای انقلاب اسلامی نه خانواده، نه قوم و قبیله و نه خاک و وطن بود، بلکه معیار دفاع از دین و توحید بود.

وی جهاد در راه برپایی دین اسلام را وسیله توسعه وجودی انسان دانست و ادامه داد: ممکن است گاهی جبهه باطل هم جولان داده و پیروزی های مقطعی به دست بیاورد ولی پیروزی نهایی متعلق به جبهه حق است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان بندرلنگه با تاکید بر لزوم پاسداری از ثمره خون شهدا گفت: برای برپایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی صورت گرفته و شهدای بسیاری تقدیم به اسلام شدند به همین منظور لازم است از اصول اعتقادی نظام پاسداری کنیم

حجت الاسلام رکنی با بیان اینکه هیچ مسؤولی نمی‌ تواند ادعا کند که حق شهدا را نسبت به خانواده آنان ادا کرده ام، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: امتی که شهادت دارد هیچ‌ گاه اسارت ندارد و آمریکا چون شهادت ندارند زود اسیر می‌ شوند.

وی افزود: خانواده شهدا نقش موثری در پیشبرد اهداف شهدا دارند و اگر صدها از این مراسمات گرفته شود نمی‌ توانیم حق شهدا را ادا کنیم و شهدا دین خود را به انقلاب ادا کردند، پدید آمدن روحیه اشرافی‌ و اشرافی‌گری در جامعه ذلت را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه یادآورشد: وقتی این جامعه سعادتمند است که روحیه شهادت طلبی را داشته باشد و اگر در مقابل دشمن ضعف نشان دادیم دشمن بیشتر فشار می‌آورد و ما در مقابل دشمن ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

حجت الاسلام رکنی ابراز داشت: در فرهنگ شهادت اسارت معنا و مفهومی ندارد آنچه در این فرهنگ است ایستادگی و تلاش در تا سرحد شهادت است و این انقلاب اسلامی را شهدا به ثمر رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش‌ ها به یاد شهدا باید منش و افکار و سیره شهدا را زنده نگه دارد، تصریح کرد: این همایش ها باید سبب شود که صدای شهدا درگوش ما و جامعه نیز طنین‌انداز شود و همچنین به نسل جوان نیز انتقال دهیم تا آن‌ ها بدانند امنیت و آسایش را مدیون رشادت شهدا هستیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان بیان کرد: انقلاب با اسلحه پیروز نشد و حتی با حمایت ابرقدرت‌ ها هم همراه نبود و بلکه هر دو ابرقدرت شرق و غرب برضد این نظام بودند و این انقلاب به رهبری امام و مجاهدات‌ های شهدا و پشتیبانی مردم ویاری خداوند به پیروزی رسید./851/203/ب1

 

ارسال نظرات