۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۶۸۸۳
امام جمعه بابلسر:

نبود تفکر انقلابی از عوامل مهم بروز مشکلات در کشور است

استاد حوزه علمیه مازندران از نبود فکر انقلابی در میان مدیران سطوح کلان کشور انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید شبانه روز به فکر معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان باشند نه این که کشور را درگیر مسائل حاشیه ای کنند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان، پست و مقام را فرصتی برای خدمت به مردم دانست و گفت: یک مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید فکری جزء خدمت صادقانه و بی منت به مردم داشته باشد.

وی با بیان این که مناصب دولتی فرصتی که به منظور خدمت به عموم مردم در اختیار افراد قرار داده شده است، افزود: یک مدیر در نظام اسلامی باید به گونه رفتار کند که پس از پایان دوره مدیریت خود، نام نیکی از خود به یادگار گذاشته باشد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع دیده می شود عده ای از فرصت های خدمت گزاری که در اختیار آن قرار داده شده سوء استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: البته قالب مدیران نظام اسلامی، انسان هایی خدمت گزار هستند؛ اما همین عده قلیل موجب بی اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان می شود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که این فرصت خدمت گزاری همیشه ماندگار نخواهد بود بلکه مقطعی و امانت خواهد بود، بیان داشت: باید از این فرصت ها به منظور خدمت به اسلام، انقلاب و عموم مردم بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این انقلاب با خون های پاک شهدا پیروز و حفظ شده است، گفت: امروز همه ما در برابر این خون های پاک مسؤول هستیم و اگر خدای ناکرده در خلاف آنچه که شهدا در آن مسیر گام برداشتند حرکت کنیم باید در قیامت پاسخگوی آنها باشیم.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که شهدا بدون هیچ چشم داشتی و از روی اعتقاد راسخی که به اسلام، انقلاب و ولایت داشتند برای حفظ این انقلاب در میدان مبارزه حاضر شدند، تصریح کرد: این انسان های بزرگ در مسیر حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب جان شیرین خود را تقدیم کردند تا امروز اسلام و انقلاب عزت و اقتدار داشته باشد.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که همه ما در برابر خون های پاک شهدا مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا مسیر صحیح را به ما نشان دادند، حال ما باید با تبعیت محض از ولایت که سفارش همه شهدا بوده در این مسیر که راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت ساده زیستی مسؤولان تأکید کرد و با بیان این که اشرافی گری و رفاه طلبی با اصول و آرمان های انقلاب اسلامی در تضاد است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه گسترده مردم محروم و مستضعف به پیروزی رسید، به همین دلیل نباید در چنین جامعه ای شاهد ترویج اشرافی گری باشیم.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که مسؤولان در ساده زیستی باید الگویی برای عموم جامعه باشند، خاطرنشان کرد: مدیر و مسؤول جامعه اسلامی که بخواهد بر خلاف این اصول گام بردارد مردم او را طرد خواهند کرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امام خمینی(ره)، مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی می دانستند، افزود: ایشان در یک سخنرانی مهمی بیان کردند که ما هیچ حقی بر مردم نداریم و این مردم هستند که بر ما حق دارند که این نشان دهنده اهمیت جایگاه مردم در انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسبت به مسائل مردم دغدغه بسیاری دارند، تصریح کرد: تأکید ایشان بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم در دیدارهای مختلف نشان دهنده دغدغه بالای مقام معظم رهبری نسبت به امور مردم کشورمان است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که ملت بزرگ ایران در همه صحنه ها و عرصه های مختلف این انقلاب حضوری تعیین کننده و اثرگذار داشتند، بیان داشت: این مردم در آخرین حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب و نظام اسلامی به دنیا ثابت کردند.

حجت الاسلام با تأکید براین که مسؤولان هر آنچه که در توان دارند باید برای رفع مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم به کار گیرند، خاطرنشان کرد: امروز مسأله اشتغال یکی از مهم ترین مطالبات مردم به ویژه نسل جوان از دولتمردان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت در مسأله اشتغال نباید تنها به ارائه آمار اکتفا کند، افزود: آماری که مسؤولان در موضوع اشتغال بیان می کنند باید کاملاً شفاف و ملموس باشد تا عموم مردم بتوانند مشاهده کنند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که به حتم تقویت بحث اشتغال در جامعه می تواند از بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی معمول نیز بکاهد، تصریح کرد: متأسفانه نبود یک شغل مناسب برای جوانان موجب بروز برخی مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه شده است.

وی با بیان این که فرهنگ ساده زیستی باید در جامعه اسلامی به ویژه در میان مسؤولان نهادینه شود، افزود: زندگی مسؤولان و صاحبان پست‌ها در زندگی اشرافی و لوکس زندگی کردن آنها بلای بزرگی است که امروز به قشر ضعیف جامعه نیز سرایت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همان طور رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند مسأله الگوهای اسلامی ایرانی باید بیش از پیش مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: امروز سبک زندگی اسلامی ایرانی باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود تا شاهد بروز برخی مشکلات فرهنگی در جامعه نباشیم.

وی با بیان این که سخنان متعدد مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نشان دهنده این است که مسؤولان نتوانستند به خوبی در این حوزه به وظایف خود انجام دهند، تصریح کرد: اگر دغدغه های رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرایی می شود، امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را نداشتیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که گلایه‌ها و شکایت‌های مردمی از وضعیت معیشت، تولید، اشتغال و رکود نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است، اظهار داشت: آمارهایی که از سوی مسؤولان ارائه می‌شود باید ملموس باشد و مردم آن را در زندگی خود ببینند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که استفاده از تولیدات داخل وظیفه همه مردم است که باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد، افزود: نمی‌توان به سرمایه‌گذاران خارجی دل خوش کرد بلکه باید به توان و جوانان داخلی اتکا کرد.

حجت الاسلام قلی‌پور تنها راه علاج اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند چرا که  ما از بیرون آسیب‌پذیر نیستیم و دشمن نمی‌تواند به ما حمله کند اما مهم ترین بحث ممکن آن است که به خودباوری برسیم و باور کنیم که می‌توانیم.

وی با بیان این که دوران ارباب و رعیتی در دنیا گذشته است، گفت: نباید ببینیم ارباب چه می‌گوید درحالی که به نظر کارشناسان دوران ارباب و رعیتی امروز به دوران بانک و رعیتی تبدیل شده است و بانک‌ها جای اربابان قدیم را گرفته‌اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی و دینی نسل جوان است، خاطرنشان کرد: ما باید در زبان و بیان مواضع خود با روحیه انقلابی، با اعتمادبه نفس و قوت قلب حرف بزنیم تا توطئه دشمن را در جای خودش خنثی کنیم.

امام جمعه بابلسر در بخش  دیگری از سخنان خود از تصویب حقوق های کلان برای مدیران از سوی نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: در روزگاری که  بیکاری و رکود بیداد می کند و سرعت ایجاد اشتغال  در کشور بسیار کم است و این  موضوع  می تواند نشانه  بی دغدغه بودن نمایندگان  جهت  ایجاد اشتغال و انجام  اقداماتی برای برون رفت از این شرایط باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران از نبود فکر انقلابی، در مدیران سطوح کلان کشور انتقاد کرد و گفت: مسؤولان  باید شبانه روزی به  فکر معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان باشند نه این که کشور را درگیر مسائل حاشیه ای کنیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات