۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۸۴۷
امام جمعه تنکابن:

شادی و نشاط در جامعه نباید به قیمت ترویج فساد و بی بندوباری باشد

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که شادی و نشاط در کشور اسلامی باید با رعایت اصول و مبانی دینی باشد، گفت: نباید به هر قیمتی شادی و نشاط را به جامعه تزریق کرد، بلکه اجرای هر برنامه شادی باید با رعایت اصول مورد نظر دین و انقلاب باشد.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تنکابن، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، امام جمعه تنکابن امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با هشدار نسبت به برگزاری کنسرت های موسیقی در آستانه تعطیلات عید نوروز در شهرهای غرب استان، گفت: متأسفانه با وجود مخالفت های جدی مراجع، علما و بزرگان دینی نسبت به برگزاری کنسرت، اما عده ای در کشور همچنان تأکید به برگزاری این برنامه دارند.

وی با بیان این که نمی دانم این چه اصراری است که این آقایان در برگزاری کنسرت ها دارند، افزود: حتی مراجع تقلید لندنی هم برگزاری کنسرت های مختلط زن و مرد را حرام کرده اما برخی در داخل همچنان بر ایجاد فضای غبار آلود و ترویج فحشا اصرار دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای در کشور تلاش می کنند تا زمینه فساد و بی بندوباری را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: ترویج فساد و فحشا به بهانه شاد کردن مردم با این اصول و منطقی سازگاری ندارد.

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که شادی و نشاط در کشور اسلامی باید با رعایت اصول و مبانی دینی باشد، تصریح کرد: نباید به هر قیمتی شادی و نشاط را به جامعه تزریق کرد، بلکه اجرای هر برنامه شادی باید با رعایت اصول مورد نظر دین و انقلاب باشد.

وی با بیان این که آیا در حال حاضر مهم ترین مشکل مردم کشورمان برگزاری کنسرت موسیقی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید بدانند که مهم ترین دغدغه مردم کشورمان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دولت باید فکری به حال مشکلات اقتصادی مردم بکند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی، همچنان شاهد مشکلات گسترده مردم در این حوزه هستیم.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که مسلمانان باید از هم دستگیری کنند، گفت: در آستانه سال جدید شاهد آن هستیم که کنسرت برگزار می کنند با ورودی های چند صد هزارتومانی که شاید هزینه یک بلیط ورودی این مجالس گناه، دل یک خانواده را شاد کند.

وی با بیان این که مسلمانی که سکوت کند در گناه آنان شریک است، گفت: این‌گونه افراد که ضد عفت، حیا و حجاب فاطمی اند همواره در آتش هستند و روزی به این خاطر تأسف می خورند و از اینکه خود را به دست عده ای فاسد قراردادند، پشیمان می شوند، اما آن زمان پشیمانی معنا ندارد.

امام جمعه تنکابن با تأکید بر این که دشمنان با هجمه های فرهنگی در تلاش است تا مبانی دینی و انقلابی جامعه ما را تضعیف کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برگزاری مجالس مختلط در سطح جامعه در حال گسترش است و این امر قبیح الگو گرفته از جوامع گمراه و فاسد غربی است که قصد بر هم زدن نشاط در خانواده و از بین بردن حیای دختران و پسران ایرانی است.

حجت الاسلام پوراکبر با تأکید براین که هیچ کس مخالف شادی و نشاط ملت بزرگ ایران نیست، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در کشورمان شاد بودن را با فساد و بی بندوباری مقایسه می کنند و در یک مسیر قرار می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر ساله به دلیل شرایط خاص آب و هوایی شاهد حضور مسافران و گردشگران بسیاری در مناطق شمالی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای به بهانه تفریح و استفاده از فضای توریستی این مناطق، ترویج کننده فساد و بی بندوباری هستند.

امام جمعه تنکابن بر ضرورت برخورد قاطعانه مسؤولان با بر هم زنندگان فضای عفت عمومی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در زمان تعطیلات، سواحل دریای مازندران به محلی برای ترویج فساد و بی بندوباری تبدیل شده است.

حجت الاسلام پوراکبر در ادامه سخنان خود به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شیوع طبع اشرافیگری در بین آحاد مردم جامعه، اظهار داشت: فضایی که اشرافی گری در بین مردم ما ایجاد کرده موجب شده که حتی افراد معمولی نیز در این مسیر ناصحیح قرار گرفته اند و این موضوع می تواند خسارت های سنگینی برای جامعه اسلامی داشته باشد.

وی با بیان این که اشرافی گری مسؤولان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است و همواره در سخنرانی های خود بر ساده زیستی مسؤولان تأکید داشته و دارند، گفت: در دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، ایشان بر ضرورت توجه به فقرا و محرومان جامعه و کار برای آنها تأکید کردند.

امام جمعه تنکابن با تأکید بر این که در جامعه اسلامی با این میزان ظرفیت و پتانسیل بالای اقتصادی، مسأله فقر نباید به هیچ عنوان مطرح باشد، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم بهره گیری صحیح از ظرفیت های موجود امروز شاهد مسأله فقر در جامعه هستیم.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که متأسفانه اقتصاد کشورمان به دلیل برنامه ریزی نادرست و عدم مدیریت صحیح دچار بیماری مزمن است، خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای شعار و عده های توخالی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.

وی با بیان این که عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی شفاف نیست، تصریح کرد: با وجود تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در این باره، اما شاهد اقدامات ضعیف و غیرملموس در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم.

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که اقتصاد مقاومتی کلید حل همه مشکلات اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و اثرگذار سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهانی در سطح کشور است و تنها با شعار نمی توان به اجرای این سیاست های مهم امیدوار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متولیان فرهنگی نیز باید تلاش کنند تا فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در جامعه نهادینه کنند، تصریح کرد: امروز باید به گونه ای تبلیغ شود که هر ایرانی تنها کالای تولید داخلی را خریداری و مصرف کند./1317/202/ب2

ارسال نظرات