۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۸۴۶
امام جمعه بجنورد:

خانواده‌های شهدا نور چشم و ولی‌نعمتان جامعه‌ هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون صبر، شکیبایی و ایثار خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، گفت: خانواده‌های شهدا نور چشم و ولی‌نعمتان جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، به مناسبت روز شهید و شهادت، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار شهید والامقام و زنی بسیار متین و باادب بود و با تربیت فرزندی رشید همچون حضرت ابوالفضل (ع) که شهید شاخص کربلا است، خدمت بسیار ارزنده‌ای به قیام عاشورا کرد.

وی اضافه کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در غیرت و شهامت الگوی تمام مردان و زنان است و به همه ثابت کرد که برای دفاع از حریم ولایت باید از جان خود گذشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برخی مواقع در شناخت حضرت عباس(ع) دچار غفلت می‌شویم و از شهامت‌های ایشان فقط به رساندن خود به نهر علقمه و بریده شدن دو دستش بسنده می‌کنیم؛ در صورتی‌ که با دقت در شعار و پیام آن حضرت در روز عاشورا می‌توان درس‌های زیادی گرفت.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) فرمود: «و الله اِن قَطعتم یَمینی انی احامی ابداً عَن دینی» و در قسمتی دیگر بیان می‌کند: «یا نفس لا تَخشی مِن الکفار و اَبشِری بِرحمَه الجَبار» که از این دو جمله می‌توان به این نتیجه رسید که تا خون در رگ‌هایمان وجود دارد باید در دفاع از حریم ولایت ثابت‌قدم باشیم، از عربده‌کشی‌های مستکبران و دشمنان توخالی داخلی و خارجی هراسی نداشته باشیم و بدانیم خداوند متعال به دلیل حمایت از ولایت و نداشتن ترس از دشمنان بهشت جاویدان را به ما عرضه خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از فداکاری و ایثار حضرت ام البنبن (س) و تربیت صحیح فرزندان، باید این‌گونه درس گرفت که اگر خانواده سالم باشد و تربیت فرزندان هم به نحو شایسته‌ای صورت گیرد، بدون شک جامعه در برابر هیچ‌یک از توطئه‌های دشمنان چه ازنظر نظامی و چه ازنظر غیرنظامی راه به‌جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از صبر، شکیبایی و ایثار خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران نور چشم و ولی‌نعمتان جامعه‌ هستند؛ زیرا با خون شهدای عزیز نهال نوپای انقلاب به ثبت رسید و عزت و سربلندی امروز جامعه مدیون ایثارگری‌های آنها است./9314/202/ب2

ارسال نظرات