۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۸۳۰
معاون ستاد عالی کانونهای مساجد:

مسجد مرجع فرهنگی است

معاون ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اندیشه و تفکر باید در مساجد وجود داشته باشد و همچنین مسجد باید یک مرجع فرهنگی گسترده باشد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، محمدرضا جعفری معاون ستاد عالی کانونهای مساجد کشور، امروز ظهر در جمع فعالان فرهنگی این استان با اشاره به آیات سوره حشر گفت: کسانی که دچار خود فراموشی شوند، جزء فاسقان هستند و خداوند متعال هم آنها را فراموش می کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال برای انسان که اشرف مخلوقات است، مسجد را آفرید تا از طریق مسجد بتوانند به خداوند نزدیکتر شوند از این رو نخستین جایی که در زمین خلق شد مسجد بود.

معاون ستاد عالی کانونهای مساجد کشور تصریح کرد: وقتی کسی که در مسجد حضور دارد، میهمان ویژه خدا است بنابراین ما باید در مسجد حضور فعال داشته باشم تا مورد لطف و عنایت خداوند قرار گیریم.

وی تاکید کرد: مسجد و زیارتگاه های ائمه معصوم جسم و روح انسان را احاطه می کند؛ بنابراین متولیان باید مسجد را خوب بشناسند و در مسجد نباید نگاه تکلیف گرایانه وجود داشته باشد بلکه باید از صمیم قلب تکلیف خود را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: باید از مسجد که یک مکان تجمع است، استفاده حداکثری شود.

معاون ستاد عالی کانون های مساجد کشور در پایان گفت: اندیشه و تفکر باید در مساجد وجود داشته باشد؛ از این رو مسجد باید یک مرجع فرهنگی گسترده در جامعه باشد./202/972/ب1

ارسال نظرات