۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۸۶۸۱۵
امام جمعه جوپار:

فرهنگ اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه شکل نگرفته است

حجت الاسلام ایرانمنش با بیان این که فرهنگ اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه شکل نگرفته است، گفت: زمانی اقتصاد مقاومتی در کشور در بین مسؤولان و مردم اجرایی می شود که تفکر خود را نسبت به اقتصاد مقاومتی درست کرده و به فکر اجرایی شدن آن در کشور باشند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام حسین ایرانمنش امام جمعه جوپار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از فایده های اقتصاد مقاومتی در کشور این است که کشور به خودکفایی برسد و به نیروی داخلی اهمیت زیادی داده می شود.

وی افزود: اهمیت کار و تلاش در دین اسلام در روایات اهل بیت، زیاد بوده، کشوری می تواند زنده باشد که به کار و تلاش مردم اهمیت دهد و نگاهی به خارج از کشور نداشته باشد.

حجت الاسلام ایرانمنش با بیان این که فرهنگ اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه شکل نگرفته است، ابراز داشت: زمانی اقتصاد مقاومتی در کشور در بین مسؤولان و مردم اجرایی می شود که تفکر خود را نسبت به اقتصاد مقاومتی درست کرده و به فکر اجرایی شدن آن در کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بداند که خانواده ها از جهت تأمین معیشت زندگی خود، به مشکلات زیادی برخورد کرده اند و دولت باید فکری برای رفع مشکلات مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

امام جمعه جوپار با اشاره به این که مردم ایران توانایی زیادی در خدمت رسانی به کشورشان دارند، اظهار داشت: شهر جوپار توانسته کارهای زیادی را همچون اهمیت دادن به تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهد و همه باید بدانند که زمانی اقتصاد مقاومتی در شهرها و روستاها شکل می گیرد که همه دست به دست هم دهند و جهادانه کار کنند.

وی تصریح کرد: جوانی که در زندگی خود کاری را نداشته باشد و مشغول کاری نباشد، ممکن است که به سمت فحشا و منکر برود و ذهن خود را با کارهای دیگری مشغول کند.

حجت الاسلام ایرانمنش با توجه به این که در شهر جوپار به کارهای دستی همچون پته دوزی و گلدوزی در خانواده ها اهمیت داده شده است، خاطرنشان کرد: سعی شده در شهر جوپار کسانی که استعداد کارهای خانگی همچون پته دوزی یا سایر کارها را دارند، انتخاب شوند و با پشتیبانی بیشتر به کار خود ادامه دهند.

وی ابراز داشت: بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و تولیدات داخلی از ضررهای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور است و دولت برای از بین بردن بیکاری باید به فکر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشد.

امام جمعه جوپار گفت: دادن تسهیلات، حمایت بیشتر از سرمایه داران، اهمیت دادن به تولیدات داخلی و باور کردن جنس ایرانی از اهداف اقتصاد مقاومتی بوده که از سوی رهبر انقلاب برای دولت و مردم تبیین شده است./302/9707/ب1

ارسال نظرات