۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۸۶۸۱۱
آیت الله نوری همدانی:

خدمت به زائران اهل‌بیت افتخار بزرگی است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امروز عزت و قدرت انقلاب اسلامی به برکت نعمت ولایت ایجاد شده است و ما باید قدردان این نعمت بزرگ خداوند باشیم.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران  و نمایندگان اعتاب مقدسه  با بیان اینکه  یکی از مهمترین موضوعاتی که در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، شکر نعمت های پروردگار است، اظهار کرد:  نعمت ولایت در بین نعمت های پروردگار از اهمیت بسیار زیادی  برخوردار است که در روایات هم این اهمیت بیان شده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی ولایت نداشته باشد  هیچ یک از اعمالش نزد خداوند مقبول نخواهد بود، بیان کرد: امروز عزت و قدرت انقلاب اسلامی به برکت نعمت ولایت ایجاد شده است و ما باید قدردان این نعمت بزرگ خداوند باشیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب های بسیار زیادی در جهان شکل گرفته است ولی مزیتی که انقلاب اسلامی نسبت به آن ها دارد و باعث ماندگار بودن آن شده است، نعمت ولایت است و دیدگاهی که امام خمینی(ره) نسبت به انقلاب اسلامی  داشت این بود که این انقلاب  زمینه ساز ظهور خواهد بود.

وی بیداری مستضعفان جهان را از مزیت های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: صدور انقلاب اسلامی باعث شده تا چهره مستکبران جهان آشکار شود و همه مستضعفان در مقابله با دشمنان و مستکبران متحد شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت عتبات و اماکن مقدسه را یکی از توفیقات خداوند ذکر کرد و افزود: نگهداری عتبه مقدسه بسیار مهم است خوشبختانه در سال های اخیر این حفظ و نگهداری با شکوه تر از گذشته انجام میشود.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به زائران، تصریح کرد: خدمت به زوار  از پاداش بسیار زیادی نزد خداوند برخوردار است و این پاداش به نحوی است که امام سجاد(ع)  هر ساله در سفر خود به مکه خدمت به زوار را شرط حضور در کاروان می کردند.

این مرجع تقلید گفت: ما در طول تاریخ علمای بزرگی نیز داشتیم که  خدمت به زوار را افتخار می دانستند ونمونه بارز آن مقدس اردبیلی بود که در نجف به صورت ناشناس به شستشوی لباسهای زوار می پرداخت./858/ 202/ص

ارسال نظرات