۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۸۶۸۱۰
استاد حوزه علمیه اردبیل:

رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی دارند

استاد حوزه علمیه اردبیل با اشاره به لزوم توجه به مسأله حجاب و عفاف در جامعه، گفت: رسانه ها نقش مهمی در ترویج ارزش ها و فرهنگ اسلامی در جامعه بر عهده دارند.
حجت الاسلام سعیدی جدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محسن سعیدی جدا، استاد حوزه علمیه اردبیل، صبح امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خواهران اردبیل با اشاره به مساله مهم حجاب و عفاف در جامعه، خاطرنشان کرد: جامعه ای که عاری از هر گونه فساد باشد، مصداق بارز مدینه فاضله است که در زمان حاضر نه مدینه فاضله پیدا می شود و نه چنین جامعه ای وجود دارد.

وی افزود: حجاب در کشور به ویژه در چند دهه اخیر تبدیل به معضل شده و هر روز وضع حجاب بدتر می شود و نمی شود مساله حجاب را تعبیر به بی حجابی کرد، بلکه بهترین تعبیر بد حجابی است.

حجت الاسلام سعیدی جدا تصریح کرد: برای کنترل وضع حجاب در وهله اول باید خانواده ها قدم برداشته و با تربیت صحیح فرزند و الگو گرفتن از اهل بیت(ع) و به خصوص زندگانی حضرت زهرا (س) که نمونه بارز انسان کامل و بهترین الگو برای بشریت و من جمله بانوان است دِین خود را به دین و اسلام بپردازند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مسؤولان نهادهای فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد باید به مسأله حجاب در جامعه اهمیت بدهند، اگر ریشه بد حجابی در جامعه رواج پیدا کرده و تبدیل به فرهنگ غلط شود، سبب مشکلات بسیاری در جامعه می شود.

وی عامل مهم گسترش بدحجابی در جامعه را تهاجم فرهنگی از سوی کشورهای غربی دانست و گفت: دشمن با ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها سعی در جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی دارد.

وی به نقش مهم رسانه ملی و سایر رسانه ها در تبیین ارزش ها و فرهنگ اسلامی در جامعه تأکید کرد و ادامه داد:  صداسیما می تواند با ساختن برنامه های متفاوت و متنوع بیشترین نقش را در ترویج حجاب و عفاف داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی جدا در ادامه با اشاره به سالروز وفات ام البنین(ع)، خاطرنشان کرد: سیزدهم جمادی الثانی سالروز وفات ام البنین که در تقویم کشور این روز به عنوان تکریم مادران و همسران شهدا یاد شده است.

این استاد حوزه علمیه اردبیل افزود: زنان و مادران در ایران اسلامی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس همانند حضرت ام البنین(ع) فرزندان خود را جهت دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه های حق علیه باطل فرستادند.

وی افزود: رشادت زنان در جبهه ها و فداکاری آنان و کمک به رزمندگان اعم از کمک های پزشکی و امدادی فراموش شدنی نیست با آن که تکلیف جنگ از دوش زنان در دین مقدس اسلام برداشته شده است اما حماسه های جاوید آنان در اوراق تاریخ جاودانه می ماند.

حجت الاسلام سعیدی جدا بیان داشت: مادران و همسران شهدا در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی با تربیت فرزندان شهدا آنها را برای آینده و دوران رشد و تلقی انقلاب آماده می کردند و الان همان فرزندان تربیت یافته به عنوان مدافعان حرم، راه پدران خود را می روند.

وی ادامه داد: این شهامت زنان و مردان ایران زمین از دید دشمن مخفی نیست و دشمن بهتر از هر کسی می داند، تا این شجاعت ها وجود دارد نمی تواند به این مملکت آسیبی برساند و به خاطر همین جنگ فرهنگی به راه انداخته است./937/202/ب2

ارسال نظرات