۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۷۸۹
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

راه اندازی مدرسه علمیه خواهران شهرستان اردل برای سال آینده

حجت الاسلام رحمانی گفت: با پیگیریهای امام جمعه اردل و با تعیین محل مقدمات راه اندازی مدرسه علمیه خواهران اردل برای سال آینده انجام خواهد گرفت.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با امام جمعه اردل، با تشریح وضعیت حوزه های علمیه خواهران این استان گفت: مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در سال 91 تشکیل شد که قبل از آن با 4 مدرسه زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مشغول به فعالیت بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از استقلال مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در سال 91 همه فعالیتها به صورت منسجم و با کار شبانه روزی پیگیری شد، افزود: به لطف الهی امروز 8 مدرسه علمیه خواهران در سطح 2 حوزه و یک مرکز تخصصی در سطح 3 حوزه در این استان فعالیت دارند که این نشان از رشد دو برابری دارد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در این استان مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: این در حالی است که در سال 91 تنها 279 طلبه خواهر در استان فعالیت داشتند و این جای شکرگزاری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به محرومیتهای استان به ویژه شهرستانهای اردل و کوهرنگ ابراز کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته و مصوبه شورای گسترش حوزه های علمیه همه هزینه های تأسیس، تجهیز و راه اندازی مدارس علمیه خواهران در این مناطق از سوی مرکز تأمین می شود و در این بین باری بر دوش امام جمعه و اعضای هیأت امنا گذاشته نمی شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در همه شهرستان های این استان به جز اردل و سامان مدرسه علمیه خواهران وجود دارد، افزود: برای راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در هر منطقه پیگیری ائمه جمعه نقش اساسی دارد؛ بنابراین می طلبد امام جمعه اردل نیز برای تأسیس مدرسه علمیه خواهران این شهرستان پیگیری های لازم را انجام دهد و به عنوان مؤسس وارد میدان عمل شود.

وی تکمیل فرمهای مربوط به تأسیس و معرفی اعضای هیأت امنا را لازمه راه اندازی هر مدرسه علمیه دانست و گفت: به یقین نقش هیأت امنا به عنوان اتاق فکر و برنامه ریز مدارس علمیه خواهران در شکل گیری و رشد و پویایی مدارس علمیه غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام رحمانی راه اندازی مدارس علمیه خواهران در استان را بسیار ضروری دانست و افزود: از آنجایی که خواهران معمولا به خاطر ازدواج و شرایط خانوادگی در استان ماندگار هستند؛ بنابراین سرمایه گذاری بر روی آنها بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

وی نقش حوزه های علمیه خواهران در کاهش آسیبهای اجتماعی را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه سعادت جامعه با حرکت در مسیر آرمانها و ارزشهای دینی محقق می شود و این مهم در حوزه های علمیه و با تربیت طلاب خواهر و برادر انجام می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در پایان به راه اندازی حوزه علمیه خواهران شهرستان اردل برای سال آینده اشاره و تصریح کرد: انشاءالله با پیگیریهای امام جمعه اردل و با تعیین محلی برای استقرار مدرسه، مقدمات راه اندازی این مدرسه برای سال آینده انجام خواهد گرفت./202/9457/ب1

ارسال نظرات