۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۸۶۷۶۸
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی:

چشم دوختن به سرمایه گذاران خارجی سبب تضعیف اقتصاد ملی می شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی چشم داشتن به سرمایه گذار خارجی است، گفت: عدم اعتماد به داشته هایمان و عدم برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ها سبب تضعیف اقتصاد ملی خواهد شد.
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به تعاریف اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی بر اساس داشته هایمان به جیب خود نگاهی بیندازیم و متناسب با آن هزینه و سرمایه گذاری کنیم، یعنی از داشته های کشورمان، از زیرساخت های موجود گرفته تا نیروی انسانی بر اساس یک برنامه ریزی صحیح از این پتانسیل ها نهایت بهره وری صورت پذیرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری که دارای چهار فصل بوده و از حیث منابع طبیعی، آب، خاک، ذخایر زیرزمینی، گاز، نفت و صنایع غنی است این کشور نباید این چنین دچار مشکل رکود، بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی چشم داشتن به سرمایه گذار خارجی و عدم اعتماد به داشته هایمان و عدم برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ها است.

این مسؤول با اشاره به تولیدات داخلی، منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی موجود در کشور، مطرح کرد: ما این همه معادن داریم، بهترین محصولات کشاورزی را داریم، از سویی منسوجات پشمی و تولیدات را داریم اما نتوانستیم بازارهای جهانی را به دست بگیریم و دلیل عمده اینها به فعلیت نرساندن ظرفیت های موجود و عدم برنامه ریزی است.

حجت الاسلام حسینی کیا در ادامه به ضعف در کار فرهنگی و فرهنگ کار اشاره کرد و عنوان داشت: امروز نیروی انسانی همگی به دنبال کار اداری بوده در حالی که همه باید کارآفرین باشند و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی با زیرساخت هایش محقق شود باید فرهنگ کار را عوض کرده و برای این کار بخشی از قوانین ما نیازمند بازنگری است.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از ضعف ها، ضعف قانونی و ضعف در تسهیلات بانکی است که باید تسهیلات و سرمایه گذاری هایی را متناسب با شرایط هر منطقه سازماندهی و جهت دهی کنیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در مجموع باید یک نگاه، عزم و اراه ملی به وجود بیاید بطوریکه هرکسی متناسب با شرایط خودش قدمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با ایجاد این نگاه، مردم ما خرید تولیدات داخلی را بر محصولات خارجی و وارداتی ترجیح می دهند و در این صورت چرخ صنعت داخلی و چرخه اقتصاد خانواده ها به حرکت در می آید، یعنی ما باید کالای خارجی را برای تحقق این امر بر خودمان حرام کنیم.

حجت الاسلام حسینی کیا با تشویق و ترغیب مردم به خرید کالاهای داخلی، تأکید کرد: کسانی که در عرصه تولید فعالیت می کنند لازم است کیفیت کالاهای خود را بالا برده تا ظرفیت رقابت پذیری در این عرصه ایجاد شود.

این مسؤول با اشاره به همکاری سه قوه در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه باید ساز و کارهای سرمایه گذاری را به گونه ای در نظر بگیرد که اگر کسی بخواهد در بخش خصوصی سرمایه گذاری کند بتواند در کمترین زمان ممکن فعالیت خود را شروع نماید و از سویی دیگر بخشی الزامات و منابع دولت را به سمت سرمایه گذاری سوق دهد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قوه مجریه نیز به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور می بایست با تمام توان پای کار بیاید و زیرساخت های سرمایه گذاری را با تسهیل در روند اداری و کمک به بخش خصوصی فراهم کند.

وی در پایان تأکید کرد: قویه قضاییه هم باید از سویی امنیت اقتصادی را به وجود بیاورد و از سوی دیگر با اخلال گران در این عرصه به جددیت برخورد کند، بنابراین این نوعی تعامل در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است./967/302/ب2

ارسال نظرات